Brev:
Hvornår kan jeg tage en graviditetstest?
10. juni 2005
Alder:
0 mdr.
Hvornår kan jeg tage en graviditetstest?
Hej Helen.
Desværre oplevede jeg en spontan abort den 15/4..øv! :-(
Jeg havde ægløsning omkring d.4/5 (pos. ÆL-test den 3/5) plus ændret udflåd/murren i maven.
Ægløsningen kom 5 dage senere end jeg havde beregnet.. derfor går jeg ud fra at den næste mens. tilsvarende også er ca 5 dage forsinket? (sikkert pga den spontane abort?)
Jeg har siden ægløsningen haft lidt kvalme (hele dagen igår konstant kvalme) og lidt stikken i nederste højre side af maven.
Et par dage også lidt beige udflåd. dog ganske ganske lidt!
Umiddelbart tror jeg faktisk at jeg ER gravid, men tør næsten ikke tro det virkelig kan være sandt! Er lidt nervøs efter den spontane abort.
Hvornår kan jeg tage en test?
Er det ifølge min "normale cyklus" (28 dage) dvs omkring den 12/5, eller skal jeg rette mig efter at teste de 14 dage efter ÆL...?
Hvis jeg nu tester pos. 14 dage efter ÆL, hvor langt er jeg så henne?? 4 eller 5 uger??
Jeg er lidt forvirret, krydser fingre og håber der er gevinst!!
På forhånd tak for en suveræn brevkasse, det er et godt stykke arbejde du gør!!!
Rikke