Brev:
Spontan Abort i uge 5+4
17. maj 2005
Alder:
0 mdr.
Spontan Abort i uge 5+4
Kære Helen
Øv hvor kan livet være uretfærdigt!
Nu var vi lige så glade for at Lærke på knap 11 mdr skulle være storesøster, vi fandt ud af det da jeg var i præsis uge 4+0...
men ak nej.. igår -pinsedag- havde jeg en spontan abort.
Rigtig træls dag. Tur til lægevagt, og kraftig blødning.. Idag har jeg ondt og bløder stadig.
Det har resulteret i mange mange tårer. Jeg ved jo godt det har haft sine årsager, for ellers ville naturen ikke reagere sådan. Noget har været forkert ved det lille foster, men alligevel er det er drøj omgang. Imorgen skal jeg ringe til lægen og have foretaget blodprøve.
Mit spørgsmål til dig er nu, hvordan ter min krop sig nu efterfølgende? Hvornår kan jeg regne med at min krop er sig selv igen?
Hvornår er det forsvarligt at forsøge igen på at blive gravide?
Her tænker jeg på at det er noget med at undgå karbad og svømmehal et stykke tid? hvad med samleje?
Jeg er rimlig afklaret syntes jeg selv, og ved at dette var "ment to be" selv om det er enormt hårdt!
Men samtidigt vil jeg gerne være gravid igen..
Kan du ikke forklare mig lidt om det hele :-)
Kærligst triste hilsener fra Rikke...