2. graviditet føles anderledes

28. juli 2004

Kategori:
Alder:
0 mdr.

2. graviditet føles anderledes

Hej

Jeg er en kvinde på 32 år, der har en søn på 7 år som vi har fået på naturlig måde. Nu er jeg så gravid igen, men har fået hjælp til dette.

Vi har gået på fertilitetsklinik i ca. 4 år, og nu lykkedes det.
Jeg er 13+0 og det går stødt og roligt. Men alt har været anderledes denne gang og det har jeg svært ved at tackle.

Jeg havde meget kvalme, hvilket nu er på retur. Er stadig træt i perioder, har nu meget hovedpine og høj puls. Stofskiftet er ok, men uroen kan måske skyldes stress? Eller en reaktion på den hormonforandring som jeg ...

Annonce

... har været igennem?

Har været sygemeldt i 2 uger pga. høj hvilepuls. Er nu raskmeldt igen.

Jeg har svært ved at jeg er så påvirket fysisk og psykisk. Føler mig svag, utilstrækkelig og pivet. Har mest lyst til at ligge mig under dynen, hvilket jeg selvfølgelig ikke gør. Men jeg troede at jeg skulle være ovenud lykkelig, og nu er jeg bare træt, ked af det og træls.

Samtidig er jeg ikke en af de mindste gravide, og ved godt at motion er vigtigt for mig. Men jeg har ofte ikke overskud til selv at gribe mig i nakken og få mig kick startet...

Tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor