Brev:
Forliggende moderkage
6. november 2009
Alder:
0 mdr.
Forliggende moderkage
Hej Helen,
Tak for dit svar, men nu er jeg paa banen igen...
Jeg var til undersoegelse og ultarlydsscanning i tirsdags, er nu 16 uger henne, vi fik at vide at det naesten sikkert er en lille pige vi skal ha :-)
Men min laege kunne ogsaa se at jeg har en forliggende moderkage, og det sikkert er grunden til at jeg har bloedt. Det er faktisk rart at vide helt sikkert hvad der er galt, saa paa en maade er jeg blevet mere beroliget.
Nu har jeg jo saa bare 1000 spoergsmaal ang dette, min laege siger at jeg stadig skal holde mig i ro, der er ingen aendringer i den retning. Altsaa jeg syntes at jeg fungere rimelig normalt, gaar rundt, kan sagtens handle lidt ind, lave mad hente Johan i boernehaven osv..
Men jeg er jo bange for at jeg goer for meget, eller er det for tidligt at sige. Som jeg kan laese mig frem til paa nettet saa er det mere alvorligt hvis moderkagen stadig ligger der naar jeg er i sidste trimester.
Jeg skal hjem paa juleferie i slutningen af december og rejser til Kina igen midt i januar, og min laege siger at det er ok med rejsen hvis jeg ikke har flere bloedninger inden. Men det kommer jo ret taet paa sidste trimester..
Altsaa hvad jeg gerne vil vide er hvor alvorligt er det her paa nuvaerende tidspunkt?? Er det sikkert at leve som jeg goer nu, rejse osv..
Min laege tog det ret alvorligt, men jeg ved ogsaa godt at laegerne herude nogengange er meget overforsigtige. Hun snakkede meget om risiko for at foede alt for tidligt osv..
Det skraemte mig altsaa ret meget, men som sagt som jeg kan laese mig frem til paa nettet er det maaske ikke saa alvorligt eller hvad???
Jeg ved godt det virkelig er svaert for dig at svare paa hvor alvorligt det lige er for mig, men jeg kan bare ikke helt finde ud af om jeg goer for meget eller for lidt.
Jeg vil heller ikke vaere saadan en hysterisk gravid kvinde, men jeg vil bestemt hellere vaere det end at miste mit barn.
Jeg haaber at du kan hjaelpe mig lidt paa vej her,
Kaerlig hilsen Lotte.