Forliggende moderkage

6. november 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Forliggende moderkage

Hej Helen,

Tak for dit svar, men nu er jeg paa banen igen...

Jeg var til undersoegelse og ultarlydsscanning i tirsdags, er nu 16 uger henne, vi fik at vide at det naesten sikkert er en lille pige vi skal ha :-)

Men min laege kunne ogsaa se at jeg har en forliggende moderkage, og det sikkert er grunden til at jeg har bloedt. Det er faktisk rart at vide helt sikkert hvad der er galt, saa paa en maade er jeg blevet mere beroliget.

Nu har jeg jo saa bare 1000 spoergsmaal ang dette, min laege siger at jeg stadig skal holde mig i ro, der er ingen aendringer i den retning. Altsaa jeg syntes at jeg fungere rimelig normalt, gaar rundt, kan sagtens handle lidt ind, lave mad hente Johan i boernehaven osv..

Men jeg er jo bange for at jeg goer for meget, eller er det for tidligt at sige. Som jeg kan laese mig frem til paa nettet saa er det mere alvorligt hvis moderkagen stadig ligger der naar jeg er i sidste trimester.

Jeg skal hjem paa juleferie i slutningen af december og ...

Annonce

... rejser til Kina igen midt i januar, og min laege siger at det er ok med rejsen hvis jeg ikke har flere bloedninger inden. Men det kommer jo ret taet paa sidste trimester..

Altsaa hvad jeg gerne vil vide er hvor alvorligt er det her paa nuvaerende tidspunkt?? Er det sikkert at leve som jeg goer nu, rejse osv..

Min laege tog det ret alvorligt, men jeg ved ogsaa godt at laegerne herude nogengange er meget overforsigtige. Hun snakkede meget om risiko for at foede alt for tidligt osv..

Det skraemte mig altsaa ret meget, men som sagt som jeg kan laese mig frem til paa nettet er det maaske ikke saa alvorligt eller hvad???

Jeg ved godt det virkelig er svaert for dig at svare paa hvor alvorligt det lige er for mig, men jeg kan bare ikke helt finde ud af om jeg goer for meget eller for lidt.
Jeg vil heller ikke vaere saadan en hysterisk gravid kvinde, men jeg vil bestemt hellere vaere det end at miste mit barn.

Jeg haaber at du kan hjaelpe mig lidt paa vej her,

Kaerlig hilsen Lotte.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!