Uge 8 (7+2 ) - pletblødning og ligament ligende smerter

29. juni 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Uge 8 (7+2 ) - pletblødning og ligament ligende smerter

Hej Helen

Sikken en god brevkasse, fandt frem til den, da jeg google vedr. ovenstående, og selvom - man kan læse sig frem til at pletblødning , jo ikke er så unormalt omkring uge 8 og at smerter nok er ligament smerter.... så for lige at berolige mig selv - spørger jeg dig direkte !

I lørdags 7+0 - fik jeg pletblødning med helt frisk rødt blod - sådan ca. 3 store dråber på str. med en en-krone hver, og havde mens. ligende smerter..

Fik jo et chock, men heldigvis har der ikke været noget som helst blod siden, kun ganske lidt brunligt i lidt udflåd.
Så det har da bestemt beroliget mig lidt. Men jeg har konstant ondt i maven, eller ...

Annonce

... underlivet, menstruationsagtige smerter, men også de kendte ligament smerter når man lige rejser sig ell. lign ( er 2. gangs gravid)----

Skal jeg bare slå helt koldt vand i blodet, og satse på alt er ok, når der ikke har været med blod end den ene gang eller ???

Skal til første læge undersøgelse på tirsdag d. 7! - skal jeg bare vente der til ? - hvor de vel tager den der blodprøve , der kan bekræfte at der stadig er liv og glade dage i mavsen ???

Ja bekymringerne er næsten det værste ved det her ..... vil det jo så gerne ! og havde en helt problemfri første gravididet uden blødninger, kvalme eller sågar plukveer .-) ...... så blir jo let urolig !

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder