Brev:
Indtagelse af alkohol under graviditet
1. maj 2009
Alder:
0 mdr.
Indtagelse af alkohol under graviditet
Kære Helen
Min mand og jeg har forsøgt at blive gravid i 1½ år og skulle til at gå i gang med hormonbehandling og inseminering ved min næste menstruation, da jeg finder ud af at jeg faktisk er blevet gravid.
Det var rigtig dejligt, men eftersom vi var helt sikre på at det ikke kunne lade sig gøre, har jeg ikke passet specielt på med alkohol og rygning. Det betyder, at jeg, mens jeg har været i 3. og 4. uge to gange har været til fest hvor jeg både har røget (10-15 cigaretter) og drukket en del. Jeg har ikke været sanseløs beruset, men jeg har fået en del alkohol.
Jeg har virkelig været bekymret og været ved læge og ved gynækolog og fået en scanning ved uge 7+3. De siger begge, at der ikke sker noget ved det, men jeg kan stadig ikke slå det helt ud af hovedet.
Ved du om der er måder hvorpå man kan tjekke om der er sket skade på barnet? Eller skal jeg bare slå koldty vand i blodet og satse på at der ikke er sket noget?
Nulle