Ægløsningstest

4. april 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Ægløsningstest

Hej Helen

Vi prøver at blive gravide igen, og jeg har denne gang købt ægløsningstest, nu har jeg så indtastet dato for første mensdag i sidste periode og dato for første mensdag i denne periode, og ud fra resultatet på "babyklar"s hjemmeside kommet frem til nogle dage hvor min ægløsning skulle finde sted.
Det var en periode fra 30.3 - 4.4 og jeg har udført testen korrekt hver dag, men ikke konstateret et forhøjet LH .. - er det så fordi jeg ikke har ægløsning, eller er det bare fordi kroppen jo heldigvis ikke altid kan kontrolleres og jeg bare har ægløsning uden for den tidsramme testen anviser ?

Årsagen til indkøb af testen er at jeg allerede smed p-pillerne i nov., og at der stadig ikke er sket noget .. Blev gravid med vores datter efter 4 mdr.

Noget andet er at samlejefrekvensen, med en lille i huset, er knapt så ...

Annonce

... hyppig som da vi forsøgte at blive gravide med nr 1 ;-), derfor tænkte jeg det ville være smart med den ægløsningstest, så vi kunne planlægge lidt ..

Vi har vel gennemsnitligt samleje hver 3 dag, så chancherne skulle jo være fornuftige

Har tænkt på at opsøge en zoneterapeut eller lignende, for kan ikke lade være med at tænke på om vores datters tidlige ankomst på en eller anden måde har traumatiseret min krop, så jeg har fået svært ved at blive gravid, og måske har nogle spændinger der "sidder i vejen".

Det skal lige nævnes at jeg i mine meget unge år 2 gange blev gravid ved et uheld og fik foretaget abort, så det med at blive gravid har ikke umiddelbart været et problem

Så - nu brevet alt for langt igen igen ;-)
Håber du alligevel kan oveskue mine tanker og har et godt råd

De bedste forårshilsner
Josefines mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder