Kan min graviditet være stoppet

6. december 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Kan min graviditet være stoppet

Kære Helen,

Jeg er lige blevet gravid for første gang i mit liv (ca, 5+0) og har vidst det i lidt mere end en uge. Jeg er 30 år og både min kæreste og jeg er helt ovenud lykkelige.

I den tid jeg har kendt til graviditeten har jeg haft en del smerter i maven og jeg tror det bare har været ligamentsmerter da de har føltes som en slags hiven og niven underlivet. Derudover har jeg været svimmel og haft ømme bryster.

Jeg har endnu ikke fortalt det til arbejdet og gik til Yoga (astanga - den hårde slags) på min arbejdsplads i forgårs. Det var første gang jeg dyrkede yoga i to år.

Det var meget ubehageligt - det nev meget og jeg måtte springe flere øvelser over. Var bange for at udvandre da jeg selv har været med til at ...

Annonce

... arrangere yogaen inden jeg vidste jeg var gravid. Havde læst flere steder at sport var ok og anbefalet under graviditet.

Nu er mine mavesmerter ophørt og jeg har heller ikke ømme bryster. Jeg er så bange for der er noget galt - at graviditeten måske er stoppet. En venindes graviditet stoppede pludselig og hun endte med at få en medicinsk abort på hospitalet.

Kan smerter i bryst og mave komme og gå? Her til morgen har jeg en tung følelse i maven - men ingen niv (de var dog lidt ubehagelige).

Og hvad er symtomerme på en stoppet graviditet? Ville gerne læse om det på nettet, men der står mest om spontan abort og jeg bløder ikke så det kan det vel ikke være.

Jeg vil ikke gå til yoga på arbejdet igen.

Tak for din hjælp,
Katrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!