Brev:
Kan min graviditet være stoppet
6. december 2008
Alder:
0 mdr.
Kan min graviditet være stoppet
Kære Helen,
Jeg er lige blevet gravid for første gang i mit liv (ca, 5+0) og har vidst det i lidt mere end en uge. Jeg er 30 år og både min kæreste og jeg er helt ovenud lykkelige.
I den tid jeg har kendt til graviditeten har jeg haft en del smerter i maven og jeg tror det bare har været ligamentsmerter da de har føltes som en slags hiven og niven underlivet. Derudover har jeg været svimmel og haft ømme bryster.
Jeg har endnu ikke fortalt det til arbejdet og gik til Yoga (astanga - den hårde slags) på min arbejdsplads i forgårs. Det var første gang jeg dyrkede yoga i to år.
Det var meget ubehageligt - det nev meget og jeg måtte springe flere øvelser over. Var bange for at udvandre da jeg selv har været med til at arrangere yogaen inden jeg vidste jeg var gravid. Havde læst flere steder at sport var ok og anbefalet under graviditet.
Nu er mine mavesmerter ophørt og jeg har heller ikke ømme bryster. Jeg er så bange for der er noget galt - at graviditeten måske er stoppet. En venindes graviditet stoppede pludselig og hun endte med at få en medicinsk abort på hospitalet.
Kan smerter i bryst og mave komme og gå? Her til morgen har jeg en tung følelse i maven - men ingen niv (de var dog lidt ubehagelige).
Og hvad er symtomerme på en stoppet graviditet? Ville gerne læse om det på nettet, men der står mest om spontan abort og jeg bløder ikke så det kan det vel ikke være.
Jeg vil ikke gå til yoga på arbejdet igen.
Tak for din hjælp,
Katrine