Brev:
Venter tvillinger - anbefalinger for gravide
21. august 2008
Alder:
0 mdr.
Venter tvillinger - anbefalinger for gravide
Hej Helen
Først og fremmest tak for en supergod hjemmeside. Jeg har fra første dag, jeg fandt ud af, at jeg var gravid, læst spørgsmål + svar her og er blevet meget klogere på mange ting :-)
Nu er jeg så i den lykkelige situation, at jeg venter tvillinger (pt. uge 14+4) med termin den 24. februar (bliver jo formentlig sat i gang et par uger før, hvis de ikke selv har meldt deres ankomst inden da). De er formentlig tveæggede, da de har hver deres fosterhinde og hver deres moderkage.
Jeg har taget multivitamin med folinsyre 5 måneder, inden jeg blev gravid, og jeg tager det stadig dagligt (400 mg). I et par uger (uge 10-12) har jeg taget et ekstra jerntilskud, hvor der også var lidt ekstra folinsyre i, men det stoppede jeg med igen, da jeg ikke kunne finde ud af, om det var for meget? I helsekost-forretningen sagde de, at det ikke kunne skade at "bygge depoterne op" - men fungerer det på den måde med jern?
Jeg har læst, at efter uge 12 skal man stoppe med folinsyre - men er det rigtigt? Og har jeg brug for evt. øget tilskud af noget som helst, fordi jeg venter tvillinger?
På forhånd tak for svar.
Mange hilsner fra Anne