Tør hud, kosttilskud, slynge og bærestilling

17. juni 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Tør hud, kosttilskud, slynge og bærestilling

Hej igen Helen

Igen tusind tak for svar fra tidligere - mht søvn om dagen prøver jeg at lave mere rytme, men vi flekser stadig - tror også hun tager et lille væksthop for tiden, så det er ok.

Jeg har et par andre spørgsmål:

Evalina har nogle plamager af meget tør hud rundt omkring på kroppen. Mest benene. En gang imellem er de røde, en gang har de lignet noget, der kunne være eksem, men for det meste er det bare tørre områder. Vi smører dem med locobase, men jeg tænker at det måske er lidt meget at komme ind i en rytme, hvor hun skal have så fed en creme på hver dag. Er det bedre at putte lidt babyolie i badevandet, evt.? Eller er tør hud bare noget, der kommer og går?

Og så ville jeg høre dig om en anden ting. Ved du noget om kosttilskud (til mig) og amning. Jeg er blevet anbefalet at tage kosttilskud i form af valleprotein og lecithingranulat. Men det står på æskerne at det kun efter aftale med sundhedsplejerske må anvendes under amning - ved du hvorfor det kunne være, og ville du anbefale at jeg lader være i denne ...

Annonce

... omgang?

Vi har en bæresele, som vi alle er glade for. Men vi har også en ringslynge, som min mand og jeg meget gerne vil tage i brug fordi vi har læst at hun kan sidde længere i den end i bæreselen og fordi den er lettere at slæbe rundt. Vi har ikke brugt den før fordi Evalina ikke ville ligge nede i den, men nu kan hun sidde op og så vil hun gerne sidde i hoftestillingen. Men jeg er i tvivl om hun i den stilling har støtte nok i ryggen. Hun sidder jo faktisk ret meget op og derfor ret meget på numsen. Er det ikke rigtigt at det er den 90 graders vinkel i lænden der er problemet pga for svage lændehvirvler?

En anden stilling er den hvor hun sidder fremad med benene over kors, nærmest i skrædder stilling. Her synes jeg at hendes ben bliver så maste, selvom ja, hun er jo lidt lavet af gummi endnu ;) Kunne du fortælle lidt om de to stillinger og om hun får støtte nok. Evt i forhold til bæreselen?

På forhånd stor tak - det er dejligt at læse dine kloge og kærlige svar til alle os nye og erfarne mødre herude...

Venlig hilsen,
Galina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet