Brev:
Tør hud, kosttilskud, slynge og bærestilling
17. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Tør hud, kosttilskud, slynge og bærestilling
Hej igen Helen
Igen tusind tak for svar fra tidligere - mht søvn om dagen prøver jeg at lave mere rytme, men vi flekser stadig - tror også hun tager et lille væksthop for tiden, så det er ok.
Jeg har et par andre spørgsmål:
Evalina har nogle plamager af meget tør hud rundt omkring på kroppen. Mest benene. En gang imellem er de røde, en gang har de lignet noget, der kunne være eksem, men for det meste er det bare tørre områder. Vi smører dem med locobase, men jeg tænker at det måske er lidt meget at komme ind i en rytme, hvor hun skal have så fed en creme på hver dag. Er det bedre at putte lidt babyolie i badevandet, evt.? Eller er tør hud bare noget, der kommer og går?
Og så ville jeg høre dig om en anden ting. Ved du noget om kosttilskud (til mig) og amning. Jeg er blevet anbefalet at tage kosttilskud i form af valleprotein og lecithingranulat. Men det står på æskerne at det kun efter aftale med sundhedsplejerske må anvendes under amning - ved du hvorfor det kunne være, og ville du anbefale at jeg lader være i denne omgang?
Vi har en bæresele, som vi alle er glade for. Men vi har også en ringslynge, som min mand og jeg meget gerne vil tage i brug fordi vi har læst at hun kan sidde længere i den end i bæreselen og fordi den er lettere at slæbe rundt. Vi har ikke brugt den før fordi Evalina ikke ville ligge nede i den, men nu kan hun sidde op og så vil hun gerne sidde i hoftestillingen. Men jeg er i tvivl om hun i den stilling har støtte nok i ryggen. Hun sidder jo faktisk ret meget op og derfor ret meget på numsen. Er det ikke rigtigt at det er den 90 graders vinkel i lænden der er problemet pga for svage lændehvirvler?
En anden stilling er den hvor hun sidder fremad med benene over kors, nærmest i skrædder stilling. Her synes jeg at hendes ben bliver så maste, selvom ja, hun er jo lidt lavet af gummi endnu ;) Kunne du fortælle lidt om de to stillinger og om hun får støtte nok. Evt i forhold til bæreselen?
På forhånd stor tak - det er dejligt at læse dine kloge og kærlige svar til alle os nye og erfarne mødre herude...
Venlig hilsen,
Galina