Maveproblemer tidlig morgen

4. juni 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Maveproblemer tidlig morgen

Hej Helen

Endnu et spørgsmål til dig. Vores søn på ti uger får laktulose fordi han har haft svært ved at komme af med sin afføring. Det går fint efter at han får laktulose.

Mit spørgsmål er:

Jeg ammer ham ca. ved 21 tiden igen ved midnatstid, derefter ved 3 tiden og igen ved 04.30 tiden. Ca. mellem kl. 05-06 hver morgen ligger han i lang tid (over en halv time) og presser og klynker. Jeg har prøvet at tilbyde ham brystet i tilfælde af at det var sult, det er det ikke. Når han har ligget sådan i lang tid stopper det. Der kommer som sådan ikke noget i bleen, så jeg er så nervøs for hvorfor han anstrenger sig sådan.

Hvad kan årsagen være til at han ligger sådan hver morgen og anstrenger sig, synes det er så synd for ham og kan jeg gøre noget??

Hilsen Linda

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre