Brev:
Hjælp! Hun vil ikke tage flaske
3. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Hjælp! Hun vil ikke tage flaske
Hej Helen!
Tak for dit svar sidst. :-)
Jeg kan se ud fra svartider og antal breve, at du har styrtende travlt nu hvor sundhedsplejerskerne strejker. Men jeg vil alligevel skrive til dig.
Jeg har en dejlig datter på 4 måneder, som jeg stadig ammer fuldt ud. Jeg regner med at starte op med grød og mos om en måned, da vi skal flytte i hus d. 1/8, hvor hun er ½ år.
Amningen går rigtigt godt, og jeg har nok mælk til at malke ud af også. Men, men, men... Hun vil bare ikke tage en flaske!! Og mærkeligt nok, for vi har før givet hende flaske, senest da hun var 2½ måned. Kan hendes alder godt ha' noget med det at gøre??
Vi er i gang med at prøve forskellige slags sutteflasker, og mormor har også forsøgt at give hende den. Vi prøver som regel efter hun har sovet til middag, for så er det 3½ - 4 timer siden hun har fået mad, og så er hun i hvert fald sulten! nogle gange trækker vi den også til hun er rigtig, rigtig sulten, men lige lidt vil hun.
Min egen SP sagde til mig, at det var bedst hvis jeg ikke var hjemme når far forsøger. Men det er altså ret svært! For hvis hun samtidigt skal være godt sulten, så skal det være efter hendes middagslur, og der er far ikke nået hjem fra arbejde endnu! Så jeg har virkeligt brug for en masse gode råd til, hvordan vi kan få hende til at ta' den flaske!! Og jeg vil ikke spises af med, at hun foretrækker den ægte vare, for hun SKAL lære at tage den flaske!!
Grunden til, at jeg gerne vil ha' hende til at tage flaske er ikke, at jeg vil stoppe med at amme, men jeg har virkelig brug for en friaften snart! En aften hvor jeg kan tage hjemmefra kl. 18, og så giver far hende et bad, flaske og så puttes hun, og så er jeg hjemme inden hun skal ammes ved 23-tiden. Jeg føler mig fuldstændigt bundet af hende lige nu, og jeg kan mærke, at jeg er ved at gå ned på det. Jeg er ved at miste mig selv fuldstændigt, og samtidigt bliver jeg mere og mere irriteret på hende fordi hun kun vil ha' mad hos mig!
Jeg kan ikke holde tanken ud om, at jeg først kan komme hjemmefra alene en aften om måske ½ år! For jeg kan læse på alle dine dagsplaner, at den amning der ligger inden sengetid, er en af de sidste man tager fra. Kan man gøre noget andet her i stedet for amning??
Jeg glæder mig meget til at høre fra dig, da jeg snart løber hjemmefra!
Hilsen
Maria