Hjælp! Hun vil ikke tage flaske

3. juni 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Hjælp! Hun vil ikke tage flaske

Hej Helen!

Tak for dit svar sidst. :-)

Jeg kan se ud fra svartider og antal breve, at du har styrtende travlt nu hvor sundhedsplejerskerne strejker. Men jeg vil alligevel skrive til dig.

Jeg har en dejlig datter på 4 måneder, som jeg stadig ammer fuldt ud. Jeg regner med at starte op med grød og mos om en måned, da vi skal flytte i hus d. 1/8, hvor hun er ½ år.

Amningen går rigtigt godt, og jeg har nok mælk til at malke ud af også. Men, men, men... Hun vil bare ikke tage en flaske!! Og mærkeligt nok, for vi har før givet hende flaske, senest da hun var 2½ måned. Kan hendes alder godt ha' noget med det at gøre??

Vi er i gang med at prøve forskellige slags sutteflasker, og mormor har også forsøgt at give hende den. Vi prøver som regel efter hun har sovet til middag, for så er det 3½ - 4 timer siden hun har fået mad, og så er hun i hvert fald sulten! nogle gange trækker vi den også til hun er rigtig, rigtig sulten, men lige lidt vil hun.

Min egen SP sagde til mig, at det var bedst hvis jeg ikke var hjemme når far forsøger. Men det er altså ret svært! For hvis hun samtidigt skal være godt sulten, så skal det være efter hendes ...

Annonce

... middagslur, og der er far ikke nået hjem fra arbejde endnu! Så jeg har virkeligt brug for en masse gode råd til, hvordan vi kan få hende til at ta' den flaske!! Og jeg vil ikke spises af med, at hun foretrækker den ægte vare, for hun SKAL lære at tage den flaske!!

Grunden til, at jeg gerne vil ha' hende til at tage flaske er ikke, at jeg vil stoppe med at amme, men jeg har virkelig brug for en friaften snart! En aften hvor jeg kan tage hjemmefra kl. 18, og så giver far hende et bad, flaske og så puttes hun, og så er jeg hjemme inden hun skal ammes ved 23-tiden. Jeg føler mig fuldstændigt bundet af hende lige nu, og jeg kan mærke, at jeg er ved at gå ned på det. Jeg er ved at miste mig selv fuldstændigt, og samtidigt bliver jeg mere og mere irriteret på hende fordi hun kun vil ha' mad hos mig!

Jeg kan ikke holde tanken ud om, at jeg først kan komme hjemmefra alene en aften om måske ½ år! For jeg kan læse på alle dine dagsplaner, at den amning der ligger inden sengetid, er en af de sidste man tager fra. Kan man gøre noget andet her i stedet for amning??

Jeg glæder mig meget til at høre fra dig, da jeg snart løber hjemmefra!

Hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.