Grøn afføring, skrigeri og små knuder i nakken

19. maj 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Grøn afføring, skrigeri og små knuder i nakken

Hej Helen.

Min datter på 2 måneder har meget grøn afføring, ligesom hun skriger meget ved hver spisning. Forhistorien hertil er:

Ved fødslen vejede hun 3782g og tog de første 3 uger 500 gram på. På daværende tidspunkt spiste hun pænt hos mig. Efter uge 3 begyndte hun at skrige meget ved spisning - dette formentlig grundet ondt i maven. Arme og ben spiller ikke alene fodbold, men også håndbold i forbindelse med skrigeriet.

Hun tog herefter ikke på i 14 dage, hvorfor jeg begyndte at pumpe ud og give flaske, ligesom en zoneterapeut satte gang i systemet. Nu har jeg svært ved at følge med og giver hende derfor supp. med mme (nutramigen) og siden har afføringen været grøn. Er det normalt?

Hun kommer af med afføring hver anden dag - nogen gange hver dag. Man kan se hun kæmper meget med det. Hun vil stadig ikke spise af mig, hvilket ellers kunne lette min hverdag.

Hun virker glad og tilfreds, men er meget mor-syg, hvilket også gør det svært at få tid til at malke ud. Har du nogle ...

Annonce

... gode råd til at få amning op at køre igen - dette bare ikke på bekostning af, at hun ikke tager på igen. Får næsespray for at få mælken til at løbe hurtigere til, men så skriger hun bare endnu mere, ligesom hun skriger, når det ikke går hurtigt nok! Vi bruger flaske med kun et hul, da hun ikke trækker vejret, når der er to huller i sutten på flasken.. Det er en kamp ved hver eneste spisning og det er lidt hårdt.

Jeg malker ca. 400 ml ud i døgnet - dette har dog været mere, men det er begyndt at aftage, da brystet ikke bliver stimuleret - tror jeg!

Har været ved lægen et hav af gange, men han siger, at hun ser ud til at være sund og rask.

Hun vejer ca. 5100 og måler 60 cm. Hun spiser ca. 500ml hver dag - er dette ikke passende?

En sidste ting - den sidste uge har hun haft to "knuder" i nakken. Man kan flytte med dem - hun har ligeledes haft en på brystet, som nu er forsvundet. Er det normalt eller skal jeg få dem undersøgt?

Med venlig hilsen
den trætte mor og den bestemte dame:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.