Brev:
Grøn afføring, skrigeri og små knuder i nakken
19. maj 2008
Alder:
2 mdr.
Grøn afføring, skrigeri og små knuder i nakken
Hej Helen.
Min datter på 2 måneder har meget grøn afføring, ligesom hun skriger meget ved hver spisning. Forhistorien hertil er:
Ved fødslen vejede hun 3782g og tog de første 3 uger 500 gram på. På daværende tidspunkt spiste hun pænt hos mig. Efter uge 3 begyndte hun at skrige meget ved spisning - dette formentlig grundet ondt i maven. Arme og ben spiller ikke alene fodbold, men også håndbold i forbindelse med skrigeriet.
Hun tog herefter ikke på i 14 dage, hvorfor jeg begyndte at pumpe ud og give flaske, ligesom en zoneterapeut satte gang i systemet. Nu har jeg svært ved at følge med og giver hende derfor supp. med mme (nutramigen) og siden har afføringen været grøn. Er det normalt?
Hun kommer af med afføring hver anden dag - nogen gange hver dag. Man kan se hun kæmper meget med det. Hun vil stadig ikke spise af mig, hvilket ellers kunne lette min hverdag.
Hun virker glad og tilfreds, men er meget mor-syg, hvilket også gør det svært at få tid til at malke ud. Har du nogle gode råd til at få amning op at køre igen - dette bare ikke på bekostning af, at hun ikke tager på igen. Får næsespray for at få mælken til at løbe hurtigere til, men så skriger hun bare endnu mere, ligesom hun skriger, når det ikke går hurtigt nok! Vi bruger flaske med kun et hul, da hun ikke trækker vejret, når der er to huller i sutten på flasken.. Det er en kamp ved hver eneste spisning og det er lidt hårdt.
Jeg malker ca. 400 ml ud i døgnet - dette har dog været mere, men det er begyndt at aftage, da brystet ikke bliver stimuleret - tror jeg!
Har været ved lægen et hav af gange, men han siger, at hun ser ud til at være sund og rask.
Hun vejer ca. 5100 og måler 60 cm. Hun spiser ca. 500ml hver dag - er dette ikke passende?
En sidste ting - den sidste uge har hun haft to "knuder" i nakken. Man kan flytte med dem - hun har ligeledes haft en på brystet, som nu er forsvundet. Er det normalt eller skal jeg få dem undersøgt?
Med venlig hilsen
den trætte mor og den bestemte dame:-)