Smerter i leddene og dagsrytme

2. maj 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Smerter i leddene og dagsrytme

Kære sundhedsplejerske

Vi er en familie der pt bor i Finland, men som flytter tilbage til DK i efteråret. I mellemtiden kan vi dog godt bruge lidt assistance. Jeg har født en dreng her i Finland for 7 uger siden, og fødslen forløb normalt, udover, at den lille startede på antibiotika på grund af for høje infektionstal. Siden da har vi været ramt af lidt forskelligt, han af øjen- og øreinfektion og jeg af bihulebetændelse og senest brystbetændelse, som jeg er ved at afslutte en penicillinkur med. Jeg har 2 spørgsmål.

1) I forbindelse med brystbetændelsen havde jeg i et stykke tid før ondt i mine led. Det forsvandt i efter et par dage på antibiotika, men her når jeg mangler en dag af kuren, er smerterne vendt tilbage. Kan det være et tegn på, at betændelsen ikke er nedkæmpet, eller kan der være andre årsager til ledsmerterne (min mor havde ledegigt, og fik det i min alder, så jeg ...

Annonce

... bliver lidt nervøs hver gang der er noget med ømhed)? Jeg er 38 år.

2) Vores søn har lidt svært ved at finde en rytme i sin sovning, kan man forvente dette/indføre dette i en alder af 7 uger? Mange dage virker han ikke tilfreds når han er vågen, han piver og virker træt. Det er faktisk kun om aftenen, at han er tilfreds i en periode. Han er som regel vågen om morgenen i 1-2 timer, men vil så helst sove ind over hele dagen, afbrudt af amninger, for at være vågen fra ved 5-6 tiden. Herefter er han vågen i nogle timer, hvor vi forsøger at afslutte med et "putteritual". Her kan vi så bruge et par timer, hvor han er for træt til at være vågen, men for vågen til at sove, hvilket er lidt opslidende.

Kan du komme med et forslag til en "soveplan" vi kan prøve?

Han er ret stor, ca. 6 kg allerede, og virker ofte som om, at han er mere sulten, når mælken slipper op, men tager fint på i vægt.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina