Problemer med vores dreng, soverutiner, fladhed i kranie mv

24. april 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Problemer med vores dreng, soverutiner, fladhed i kranie mv

Hej Helen.

Vores lille julebarn Christoffer, blev født små 2 ugers tid for tidligt, plus, at de siger han nok var sat for tidligt, så reelt er han nok ca 1 måned for tidligt ude. vejede 2590g, og var 48 lang, nu er han 67 lang, og vejer godt 6 kg, det er da for lidt??

Vores problemer startede ved fødslen, hvor han blev trykket, samt taget for hårdt ved, det resulterede i en skæv nakke og ryg, som vi nu går til kiropraktor med, nu er han mere bevægelig i kroppen, modsat før, hvor han var låst til højre side, som resulterer i han er flad i højre side af baghovedet, kan dette rettes ud??

Vi lå 12 dage på sygehus, før vi kom hjem, da han ikke ville ligge til bryst, så han fik sonde, og lidt mælk fra kop, jeg har indtil for ca 3-4 uger siden, ammet med en ammebrik, hvor det var en kamp og få ham på HVER gang, tog det ca et kvarter før han sugede ordentligt, oveni hatten, skreg han meget, og ville ikke sove, så vi går til zoneterapi, mod hans kolik, det har ...

Annonce

... også hjulpet gevaldigt, han sov førhen kun 5-7 timer højest i døgnet, sommetider kun 3 timer, så kom han op på 14 -15 timer her for 3 uger siden, dejligt, også for forholdet mellem mig og faren, det slider hårdt på mig, ikke at få sovet, og når den lille skriger, hjælper det kun at ligge ham til bryst..

Så for en uge siden, begyndte han igen og sove mindre og mindre, er nu nede på 10 timer, plus han er oppe hver 2 time om natten, han var ellers oppe og sove to gange 5 timer, og han sparker og slår vildt omkring sig, slår sig selv meget på maven (spiller på tromme) og vi ved ikke hvad vi skal gøre, han er mæt, og skiftet, og har været aktiv i flere timer, på pusle tæppe, rangler osv, mange gange bliver han så overtræt at han ikke vil sove før sent om aftenen, ved 22 tiden, han faldt ellers fint i søvn ved 20 tiden, da det gik godt, han har dagligt afføring, op til 3-4 gange, så det er heller ikke derfor.

Med venlig hilsen
Maiken, Johan, og lille Christoffer

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder