Brev:
Problemer med vores dreng, soverutiner, fladhed i kranie mv
24. april 2008
Alder:
4 mdr.
Problemer med vores dreng, soverutiner, fladhed i kranie mv
Hej Helen.
Vores lille julebarn Christoffer, blev født små 2 ugers tid for tidligt, plus, at de siger han nok var sat for tidligt, så reelt er han nok ca 1 måned for tidligt ude. vejede 2590g, og var 48 lang, nu er han 67 lang, og vejer godt 6 kg, det er da for lidt??
Vores problemer startede ved fødslen, hvor han blev trykket, samt taget for hårdt ved, det resulterede i en skæv nakke og ryg, som vi nu går til kiropraktor med, nu er han mere bevægelig i kroppen, modsat før, hvor han var låst til højre side, som resulterer i han er flad i højre side af baghovedet, kan dette rettes ud??
Vi lå 12 dage på sygehus, før vi kom hjem, da han ikke ville ligge til bryst, så han fik sonde, og lidt mælk fra kop, jeg har indtil for ca 3-4 uger siden, ammet med en ammebrik, hvor det var en kamp og få ham på HVER gang, tog det ca et kvarter før han sugede ordentligt, oveni hatten, skreg han meget, og ville ikke sove, så vi går til zoneterapi, mod hans kolik, det har også hjulpet gevaldigt, han sov førhen kun 5-7 timer højest i døgnet, sommetider kun 3 timer, så kom han op på 14 -15 timer her for 3 uger siden, dejligt, også for forholdet mellem mig og faren, det slider hårdt på mig, ikke at få sovet, og når den lille skriger, hjælper det kun at ligge ham til bryst..
Så for en uge siden, begyndte han igen og sove mindre og mindre, er nu nede på 10 timer, plus han er oppe hver 2 time om natten, han var ellers oppe og sove to gange 5 timer, og han sparker og slår vildt omkring sig, slår sig selv meget på maven (spiller på tromme) og vi ved ikke hvad vi skal gøre, han er mæt, og skiftet, og har været aktiv i flere timer, på pusle tæppe, rangler osv, mange gange bliver han så overtræt at han ikke vil sove før sent om aftenen, ved 22 tiden, han faldt ellers fint i søvn ved 20 tiden, da det gik godt, han har dagligt afføring, op til 3-4 gange, så det er heller ikke derfor.
Med venlig hilsen
Maiken, Johan, og lille Christoffer