Brev:
Middagslur og pottetræning
2. april 2008
Alder:
2 år, 6 mdr.
Middagslur og pottetræning
Hej Helen
Jeg har lige et par af de hurtige :-)
Hvornår regner man med at børn i Benjamins alder kan enten forkorte eller helt skippe middagsluren?
Som det er nu sover Benjamin max 2 timer i dagplejen - for det meste 1½.
Vi er gerne oppe kl seks om morgen og putter ham igen ved en ca. 19.30-20.00 om aftenen. Jeg synes dog efterhånden at han er ved at være lidt svær at få til at sove om aftenen, jeg ved bare ikke om det er fordi han har svært ved at slippe dagen og gerne vil lege mere eller om han vitterligt ikke er træt nok...
Det skal siges at hvis vi i weekenden skal noget som ligger i middagsluren kan vi sagtens skippe den uden nogen form for problemer med ham. Han kører bare på hele dagen i stedet.
Har du nogle gode ideer til en løsning?
Han dagpleje er begyndt at fokuserer meget på at pottetræne ham. Jeg er lidt i syv sind fordi selvom han ofte beder om at komme ud og tisse på toilettet er der stadig ingen form for rytme i det. Jeg ved ikke om det er for stort et pres at ligge på ham ved at tage bleen af ham nu?
Da jeg hentede ham i dag havde han gået uden ble næsten hele dagen inkl. i sin lur og det var gået fint indtil han så lavede stort i bukserne. Jeg blev egentlig lidt sur da jeg havde meddelt dagplejen at jeg nok skulle sige til, når vi mente at det var tid til at prøve uden ble! - men på den anden side er det jo positivt at han har kunne benytte potten i løbet af dagen, pånær til det store...
Hvad er dine tanker om den situation?
Hilsen
Camilla