Brev:
Fladt baghoved - 4 mdr.
31. marts 2008
Alder:
4 mdr.
Fladt baghoved - 4 mdr.
Kære Helen
Det går bedre med Silas søvn efter vi er begyndt med ske mad og han er kommet over i tremmesengen. Så det er jo skønt.
Nu da han kun er 4 mrd skal jeg så holde mig til den ene gang om dagen (jeg er startet med majsgrød) og vente med mere indtil han bliver 6 mrd?
Han har et fladt baghoved og selvom jeg synes vi gør alt, mener min sundhedsplejerske ikke, at man får sådan et fladt baghoved af at ligge på maven tit. Hun synes også at hovedløftet er for svagt (det skal siges at han var meget trræt da hun kom og allerede havde ligget meget på maven).
Vi ligger ham så tit som muligt på maven og så lidt som muligt på ryggen. Vi synes selv han har været ret god til det. Lige for tiden løfter han dog ikke hovedet lige så høj som han har gjort (har før kommet så højt op så han vælter rundt og har også vendt sig fra ryg til mave) han rækker ud efter ting og ligger derfor mere nede samtidigt med at han prøver at løfte numsen. Ligger han på glat underlag drejer han rundt i cirkler.
Alt dette gør at han bliver mere irriteret fordi han ikke kan komme fremad (tror jeg) og indimellem ligger sig helt ned med hovedet som om han lige hviler:) Jo mere irriteret han bliver, jo mere kommer armene ud til side(flyver arme) jeg tager ham op hvis han bliver for irriteret og prøver så senere. Så det er ikke kun en gang han ligger på maven i en vågen periode.
Jeg synes at det virker som om sundhedsplejersken ikke helt tror på mig, men jeg synes næsten ikke jeg kan ligge ham mere på maven end jeg gør. Kan man gøre noget andet? Hun siger at det er ved at være sidste chance for at få det rettet. Jeg synes altid det har været fladt og asymetrisk efter sugekoppen men det er rettet op efter kranio sakral og liggestillinger.
Freja havde også et fladt baghoved men det kan man ikke se eller mærke nu og silas ligger meget mere på maven end hun gjorde.
Jeg synes det er lidt træls at jeg får flyttet fokus væk fra alt det positive, for jeg synes han kan ret meget og han er glad og aktiv, men vil selvfølgelig gerne at han kan løfte sig det han skal osv.
Kærlig hilsen
Silas mor