Brev:
For lille vægtstigning?
2. marts 2008
Alder:
2 mdr.
For lille vægtstigning?
Kære Helen
Min mand og jeg fik for knap 8 uger siden en dejlig datter (Laura) på 55 cm og 4100 gram. En stor pige fik vi at vide, så det var dejligt.
Problemet er imidlertid nu, at vores datter ikke tager så meget på som lægen kunne ønske sig. Hun vejede ved 5 ugers undersøgelsen hos lægen "kun" 4420 gram og har ikke siden taget nævneværdigt på. Ved vejning på badevægt dags dato (7 uger og 5 dage) vejer hun 4600 gram.
I forhold til ovenstående skal det siges, at hun lige efter fødslen tabte sig 300 gram, så hun var nede på 3800 gram. ...
...
Hun er ellers en glad og tilfreds pige, der er meget aktiv når hun er vågen. Vil gerne snakke med sit legetøj og far og mor. God øjenkontakt osv...
Hun sover godt om natten - bliver puttet ca. kl. 19.30, får mad igen kl. 1 og igen ved 5-tiden. Om dagen sover hun af to omgange i barnevognen - først 4 timer om formiddagen hen over middag og igen om eftermiddagen i et par timer.
Mit spørgsmål til dig er, om vi skal være bekymrede for den lille vægtstigning? Eller om vores pige bare er en af de børn, der ikke kender kurven?
Venlig hilsen
Maria