Ked af det i vuggestuen

19. februar 2008

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Ked af det i vuggestuen

Kære Helen

Jeg er en dybt frustreret mor. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.

Min datter er 13 måneder og startede i vuggestue i starten af december 2007. Problemet er at hun er rigtig ked af at være der. Hun græder meget og vil helst sidde hos en voksen hele tiden. Når hun endelig kravler rundt selv, så siger hun sådan en trist lyd, den er lidt svær at beskrive. Men det er ihvertfald ikke en glad lyd.

Inden hun startede i vuggestue var hun altid glad og smilende, også over for folk hun ikke så så tit. Det har desværre også ændret sig. Hun er begyndt at sige den triste lyd der hjemme også, og det er rigtig hårdt at høre, at ens lille skat ikke virker glad.

I weekenden er hun for det ...

Annonce

... meste glad, men der har hun jo også sin mor og far hele tiden. Nogle gange virker det som om det er blevet lidt en vane at sige den lyd. Det skal siges at, hun er tæt på at kunne gå selv nu. Hun kan stå selv og tage et par skridt. Tror du det hjælper når hun kommer op og gå selv?

Den vuggestue hun er i nu, er kun en midlertidig en. Børnene kan kun være der indtil de får plads i en kommunal vuggestue. Min datter har fået plads i en anden vuggestue fra den 1. marts. Vi håber så meget på at hun bliver mere glad for at gå i den.

Hvad kan jeg gøre for, at få min glade pige tilbage igen? Det er så hårdt at se hende være så ked af det.

Hvorfor er hun så trist?

Med venlig hilsen
en frustreret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet