Brev:
Ked af det i vuggestuen
19. februar 2008
Alder:
13 mdr.
Ked af det i vuggestuen
Kære Helen
Jeg er en dybt frustreret mor. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.
Min datter er 13 måneder og startede i vuggestue i starten af december 2007. Problemet er at hun er rigtig ked af at være der. Hun græder meget og vil helst sidde hos en voksen hele tiden. Når hun endelig kravler rundt selv, så siger hun sådan en trist lyd, den er lidt svær at beskrive. Men det er ihvertfald ikke en glad lyd.
Inden hun startede i vuggestue var hun altid glad og smilende, også over for folk hun ikke så så tit. Det har desværre også ændret sig. Hun er begyndt at sige den triste lyd der hjemme også, og det er rigtig hårdt at høre, at ens lille skat ikke virker glad.
I weekenden er hun for det meste glad, men der har hun jo også sin mor og far hele tiden. Nogle gange virker det som om det er blevet lidt en vane at sige den lyd. Det skal siges at, hun er tæt på at kunne gå selv nu. Hun kan stå selv og tage et par skridt. Tror du det hjælper når hun kommer op og gå selv?
Den vuggestue hun er i nu, er kun en midlertidig en. Børnene kan kun være der indtil de får plads i en kommunal vuggestue. Min datter har fået plads i en anden vuggestue fra den 1. marts. Vi håber så meget på at hun bliver mere glad for at gå i den.
Hvad kan jeg gøre for, at få min glade pige tilbage igen? Det er så hårdt at se hende være så ked af det.
Hvorfor er hun så trist?
Med venlig hilsen
en frustreret mor