Brev:
Problemer ved skiftning og bøvsning
18. februar 2008
Alder:
0 mdr.
Problemer ved skiftning og bøvsning
Hej Helen
Jeg fik for 3 uger og 4 dage siden en lille søn.
Lige siden han blev født, har han ikke brudt sig om at blive skiftet. Han har hele tiden små klynket lidt og været utilfreds ved skiftningen, men her de sidste 3 dage har han skreget fuldstændig ukontrolleret, hver gang vi har skiftet ham (og det er mange gange om dagen).
Vi har prøvet at synge for ham, snakke med ham, varme håndklædet han ligger på og varme en stofble og lagt over hans overkrop men intet hjælper. Han har altid en 'overdel' på når han bliver skiftet, så han ikke ligger helt nøgen.
Vores sundhedsplejerske sagde i starten, at det en dag ville vende og at han en dag ville elske at ligge der i bar numse, men jeg synes kun det går den gale vej. Han skriger og skriger og er slet ikke til at komme i kontakt med. Har altid fået af vide at pusletiden skulle være en hygge stund, men her hjemme er den blevet til et mareridt, hvor det går ud på at blive færdig så hurtigt som muligt, for han stopper først når vi tager ham op igen og går lidt med ham. Jeg bliver så frustreret hver gang fordi han er så ulykkelig..... er der andet vi kan gøre for at gøre det rart for ham??
Udover det har jeg svært ved at bøvse ham. Jeg ammer fuldt ud og det kører problemfrit, men han bøvser nok kun 2-3 gange ud af 10 hvis man kan stille det op sådan. Jeg ligger ham hen over skulderen og går rundt med ham og vugger ham lidt og stryger ham blidt på ryggen, men igen bøvs. Jeg har også prøvet at sætte ham foran mig og vugge ham lidt mens han sidder oprejst men det hjælper heller ikke. Han viser ikke tegn på mavekneb og sover fint, men han prutter en del synes jeg. Skal vi bare acceptere, at han ikke bøvser mere end han gør, eller er der andet vi kan gøre??
Mange hilsner
Kamilla