Brev:
Temperament, aftenskrigeri, spiseproblemer
22. januar 2008
Alder:
2 mdr.
Temperament, aftenskrigeri, spiseproblemer
Hej
Min søn Tobias er 2 måneder d. 26/1. Han vejede 4500g da han blev født og er nu 6500g og ca. 63cm. Så han er en stor dreng og tager også fint på.
Han er en glad dreng, meget opmærksom på hans omgivelser og følger os hvor vi går. Kan godt lege selv. Sover 3 timer om formiddagen og 2-3 først på eftermiddagen, hvor efter han igen kan tage 1 time sidst på eftermiddagen.
Han spiser når han vågner, hvilket jeg er lidt træt af, fordi så forventer han mad uanset hvor længe han har sovet og med det samme. Men når han om formiddagen og eftermiddagen har sovet så længe er der jo ikke noget at sige til at han er sulten.
Men når vi så kommer til aften og han skal spise igen, så er det problemerne opstår. Han skriger indtil han blir lagt til, Han tager fat, spiser og så blir han gal. Han slipper mit bryst og skriger. Jeg prøver at få ham til at falde til ro, og prøver igen, det samme sker. Jeg ved jo godt at mælken ikke kommer ligeså hurtigt om aften som om dagen, men hvad gør man så. Og det gør at han ikke får fyldt op til natten. Så kan han ligepludselig godt ville spise uden problemer. Men han skriger med pauser i løbet af hele aften, kan nogen gange falde i søvn og sove 1 time og andre gange ikke.
Indtil vi skal i seng og når jeg så ammer ham den sidste gang inde i sengen, så spiser han uden problemer. Men så kan han tilgengæld holde sig selv vågen og først falde i søvn en time efter, og vågner derfor meget tidligt om natten igen. Som regel falder han i søvn imellem 22 og 23.
Jeg kan nogen gange sidde bare og kigge på ham imens han skriger, imens jeg på en stille rolig måde snakker til ham og siger at han skal tage det roligt eller hvad jeg nu får sagt. Og så kan han godt falde til ro og begynde at pludre. Men så er det som om han kommer i tanke om at han var gal og begynder igen. Så han prøver os også af.
Havde i starten en teori om at det var maveproblemer, men han er god til at prutte og bøvse. Og han kan ind imellem alt det her virke tilfreds. Så det er ikke kun på grund af det. Han er en stærk dreng og prøver at mosle sig ud af svøbet hvis jeg svøber ham ind. Men andre gange har det da også virket.
Har haft en zoneterapeut til at trykke på ham. Og han kunne mærke noget i maven, tyk og tyndtarmen. Og hans prutter lugtede da også forfærdeligt og hans afføring (kom med nogle dages mellemrum) var klistret og mørkegul/grøn, efter han startede med behandlingerne. Terapeuten siger at det tyder på at der er ved at ske noget. MEEEEN det er efterhånden ved at være lidt trivieelt, da han har sagt det samme de sidste 3-4 gange han har mærket ham.
Så mit spørgsmål er: Hvordan får jeg min dreng til at spise om aften, når han tydeligvis er gal over et eller andet ved den mælk der kommer???? Det skal siges at jeg har rigeligt mælk, og han næsten kløjes i det nogen gange, fordi min neløbsrefleks er så hurtig. Jeg må nogen gange have ham op og sidde fordi han ikke kan følge med.
Håber du har et råd.....