Familieforøgelse

27. oktober 2007

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Familieforøgelse

Hej Helen

Vi går med overvejelser om at udvide familien med en bror/søster til Signe, men jeg havde en meget træls graviditet sidst, hvor jeg fik flere slags medicin og akupunktur mod kvalme, jeg tabte mig 10 kg og var sygemeldt i hele graviditeten, da jeg havde kvalme og siden madlede hele tiden og derfor ikke havde mange kræfter. Først 1-2 uger før graviditeten havde jeg min normalvægt fra før graviditeten.

Har du nogen ide om, hvad sandsynligheden er for, at jeg får det lige så slemt igen?

Signe er 20 mdr. nu, vi er meget i tvivl om, hvornår det rette tidspunkt er for familieforøgelsen. Det er mange nok, men her kan vi jo altså risikere, at jeg er ...

Annonce

... ukampdygtig hele graviditeten. Det kan vel ikke undgå at påvirke Signe. Hvis der så også kommer en lille ny, hvordan vil Signe så reagere, og er det så bedre at vente til hun er lidt større?

Da vi er rimelig fast besluttede på, at Signe ikke skal være enebarn, vil jeg egentlig helst have det overstået, jeg er jo heller ikke den yngste mor, der findes. Jeg føler mig nok også lidt låst i min arbejdssituation, for ligestilling eller ej, så vil mange nok skele til at man har et barn, og så overveje, hvornår man skal have nr. 2.

Du kan selvfølgelig ikke give os en færdig løsning, men jeg vil bare gerne høre dine tanker om det.

Med venlig hilsen

Signes mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor