Brev:
Familieforøgelse
27. oktober 2007
Alder:
20 mdr.
Familieforøgelse
Hej Helen
Vi går med overvejelser om at udvide familien med en bror/søster til Signe, men jeg havde en meget træls graviditet sidst, hvor jeg fik flere slags medicin og akupunktur mod kvalme, jeg tabte mig 10 kg og var sygemeldt i hele graviditeten, da jeg havde kvalme og siden madlede hele tiden og derfor ikke havde mange kræfter. Først 1-2 uger før graviditeten havde jeg min normalvægt fra før graviditeten.
Har du nogen ide om, hvad sandsynligheden er for, at jeg får det lige så slemt igen?
Signe er 20 mdr. nu, vi er meget i tvivl om, hvornår det rette tidspunkt er for familieforøgelsen. Det er mange nok, men her kan vi jo altså risikere, at jeg er ukampdygtig hele graviditeten. Det kan vel ikke undgå at påvirke Signe. Hvis der så også kommer en lille ny, hvordan vil Signe så reagere, og er det så bedre at vente til hun er lidt større?
Da vi er rimelig fast besluttede på, at Signe ikke skal være enebarn, vil jeg egentlig helst have det overstået, jeg er jo heller ikke den yngste mor, der findes. Jeg føler mig nok også lidt låst i min arbejdssituation, for ligestilling eller ej, så vil mange nok skele til at man har et barn, og så overveje, hvornår man skal have nr. 2.
Du kan selvfølgelig ikke give os en færdig løsning, men jeg vil bare gerne høre dine tanker om det.
Med venlig hilsen
Signes mor.