Brev:
Dagpleje - 20 mdr.
2. august 2007
Alder:
20 mdr.
Dagpleje - 20 mdr.
Hej Helen
Tak for dine råd! Min datter er stadig i dagpleje, men hun er tilmeldt en vuggestueplads, som måske kan være ledig til november.
Hun har haft en forrygende ferie (4 uger), hvor hun har udviklet sig meget. Sprogligt kan vi nu føre små samtaler med hende, og hun tager selv initiativ til emner, og taler os ikke bare efter munden. Vi ligger og snakker dagen igennem inden hun skal sove, og det er rigtig hyggeligt. Bagefter ligger hun selv og tænker på alt det der er sket, for med jævne mellemrum åbner hun øjnene og kommer med en kommentar til en oplevelse.
Hun startede så i sin sædvanlige dagpleje onsdag, så hun har nu haft 2 dage. Hun var ikke glad for at gense dpmor, mens hun var meget glad for at gense sine små venner. hun græd i 15 minutter efter at jeg var gået (jeg gik hurtigt og efter en kort afsked), hvorefter hun pylrer en del, men også leger ind imellem. Hun er ikke vendt tilbage til formiddagsluren, og jeg har hentet hende til middag, så det er mig, der har puttet. Heldigvis har hun været rigtig godt tilpas herhjemme, og hun har haft overskud til leg og snak. Det havde hun ikke før ferien, da pylrede hun og var ked af det i et væk.
Mit store problem lige nu er, om jeg skal sende hende i gæstedp hele næste uge??? Om det er godt eller skidt? Jeg har mulighed for at holde hende hjemme 4 dage, mens den sidste dag vil være fra 9 - 16. Hun har ikke været der før og hun kender ikke den nye dp (7. sted hun så skal konfronteres med! Og hun er meget ulykkelig over det hver gang), men hun kender nogle af børnene. Skal jeg give hende nogle få timer de første dage, én lang dag, og så nogle få timer igen? Eller skal jeg finde anden pasningsmulighed for hende den ene dag, og så helt droppe gæste dp? I uge 41 skal hun i gæste dp hele ugen, da vi begge arbejder, men det er antageligt ikke den samme gæstedp.....
Jeg synes, det er hårdt, når min datter er så ked af det, men så længe hun er godt tilpas herhjemme, så klarer vi det. Men det er da ikke rart at høre hende græde ulykkeligt hver morgen. Det er ikke bedre, hvis det er far der afleverer. Hun er lige ked. Kan vi gøre det lettere for hende? (spørger jeg lige igen;0))
Venlige hilsner Lise