Dagpleje - 20 mdr.

2. august 2007

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Dagpleje - 20 mdr.

Hej Helen

Tak for dine råd! Min datter er stadig i dagpleje, men hun er tilmeldt en vuggestueplads, som måske kan være ledig til november.

Hun har haft en forrygende ferie (4 uger), hvor hun har udviklet sig meget. Sprogligt kan vi nu føre små samtaler med hende, og hun tager selv initiativ til emner, og taler os ikke bare efter munden. Vi ligger og snakker dagen igennem inden hun skal sove, og det er rigtig hyggeligt. Bagefter ligger hun selv og tænker på alt det der er sket, for med jævne mellemrum åbner hun øjnene og kommer med en kommentar til en oplevelse.

Hun startede så i sin sædvanlige dagpleje onsdag, så hun har nu haft 2 dage. Hun var ikke glad for at gense dpmor, mens hun var meget glad for at gense sine små venner. hun græd i 15 minutter efter at jeg var gået (jeg gik hurtigt og efter en kort afsked), hvorefter hun pylrer en del, men også leger ind imellem. Hun er ikke vendt tilbage til formiddagsluren, og jeg har hentet hende til middag, så det er mig, der har puttet. Heldigvis har hun været rigtig godt tilpas herhjemme, og hun har haft overskud til leg og ...

Annonce

... snak. Det havde hun ikke før ferien, da pylrede hun og var ked af det i et væk.

Mit store problem lige nu er, om jeg skal sende hende i gæstedp hele næste uge??? Om det er godt eller skidt? Jeg har mulighed for at holde hende hjemme 4 dage, mens den sidste dag vil være fra 9 - 16. Hun har ikke været der før og hun kender ikke den nye dp (7. sted hun så skal konfronteres med! Og hun er meget ulykkelig over det hver gang), men hun kender nogle af børnene. Skal jeg give hende nogle få timer de første dage, én lang dag, og så nogle få timer igen? Eller skal jeg finde anden pasningsmulighed for hende den ene dag, og så helt droppe gæste dp? I uge 41 skal hun i gæste dp hele ugen, da vi begge arbejder, men det er antageligt ikke den samme gæstedp.....

Jeg synes, det er hårdt, når min datter er så ked af det, men så længe hun er godt tilpas herhjemme, så klarer vi det. Men det er da ikke rart at høre hende græde ulykkeligt hver morgen. Det er ikke bedre, hvis det er far der afleverer. Hun er lige ked. Kan vi gøre det lettere for hende? (spørger jeg lige igen;0))

Venlige hilsner Lise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!