Brev:
Feber, sommertemperaturer og platte fødder
6. maj 2007
Alder:
20 mdr.
Feber, sommertemperaturer og platte fødder
Hej Helen
Fortsat tak for din side!
Som jeg før har været inde på har vi haft en vældig hård vinter med konstant sygdom, dette er heldigvis blevet meget bedre og vores pige har lige været sygdomsfri i 5 uger. Hurra!!!
Her i dette dejlige næsten-sommervejr har hun dog fået lidt feber (38.3) som sikkert bare er tænder eller snue, hun har meget let til feber..... Vi har igennem vinteren været meget restriktive omkring feber: Ingen vuggestue før 1-2 raske dage hjemme og dagen efter feber højest en 15 minutters barnevognstur for at kunne lufte ud hjemme imens.
Men hvad gør man her om sommeren? Skal hun holdes inde med feber når lejligheden "koger" mere end hende. Vores lejlighed er øverstbeliggende, hvilket betyder at den er meget varm om sommeren og højden gør også at åbne vinduer er lig med træk med mindre det er helt vindstille.
Vi har et kolonihavehus i vores bopælskommune der er ok isoleret hvor vi sagtens kan være inde med hende, men haven og hendes nyanlagte legeplads trækker jo mere..... Kan et feberbarn skyggehygge udendørs om sommeren, hvis man sikrer sig at barnet ikke bliver afkølet/solbadet (=ophedet)?
- og så vil faderen lige spørge om hvor længe små børn er platfodede?
Med venlig hilsen
Molly