Brev:
10 måneder og separationsangst
5. april 2007
Alder:
10 mdr.
10 måneder og separationsangst
Kære Helen
Magnus er en glad gut på 10 mdr. Han er ca. 77 cm lang og vejer 11 kg.. Han begyndte at kravle i lørdags, og startede dagpleje indkøring i mandags.
Jeg har været på barsel med Magnus indtil 1 jan, og far indtil nu, det er gået rigtig godt...
Vi tror han har separationsangst, for når vi lægger ham i seng om aftenen skriger han, virkelig angst kan man høre. Og vi har ellers efter "hård" træning sagtens kunne lægge ham og gå, og så faldt han selv i søvn, vi var nogen gange lige derinde et par gange og sige godnat igen.
Nu er vi kommet der til hvor en af os går ind i vores seng med ham og falder i søvn, ja også os!!! hvilket er irriterende, da vi "mangler" vores voksentid sammen. Syntes det er rigtig svært lige nu, da han kun vil sove med os.... har prøvet at ligge ham ind i sin egen seng når han sover, men så vågner han efter kort tid og skriger igen...
Vores dagplejemor vil gerne have ham ned på "kun" at sove fra kl 12.30 og 2-3 timer frem, vi syntes det er lidt svært og tidligt, da vi føler han har brug for lur formiddag stadig.. indtil nu har han sovet 1 1/2 time formiddag og eftermiddag, og i seng kl 20.00 og vågner kl 06.00... Hun mener også han skal nedtrappes i sin mælk, da han ikke rigtig gider at spise til måltiderne.. han får lige nu 600-700 ml mm i døgnet... ikke nat...
Han virker tryg hos dagplejemoren, som også er meget sød.
Håber du kan følge mine tanker og skrive dine ud fra dette brev??
Med venlig hilsen
Magnus´s mor