Problemer med indkøring i pasning

8. september 2006

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Problemer med indkøring i pasning

Kære Helen

Nu har vi igen et spørgsmål. Denne gang drejer det sig om indkøring i dagpleje.

Vores datter er nu 15 måneder og som du ved har hun været indlagt mange gange og er stadig ved at blive udredt for sygdom på lungerne, derfor har hendes opvækst indtil videre været præget af utryghed og hun er meget afhængig af os forældre.

Nu er tiden dog kommet, hvor vi ikke kan gå sammen hjemme mere. For 1,5 uge siden startede hun så i dagpleje, men er bund ulykkelig. De første par gange blev vi der og legede lidt med hende og vinkede så farvel. Det gik fint, men hun begyndte at græde, når vi var gået. Dette er blevet værre og værre. Nu græder hun allerede når vi holder udenfor i bilen. Hun græder uafbrudt, mens hun er der, kun afbrudt af søvn.

Det eneste tidspunkt hun ikke græder på, er når de en gang i ugen går i legestue. Så er hun ikke ked af det og dagplejemoderen må gerne røre hende og være sammen med hende. Vi har både ...

Annonce

... prøvet at mor eller far har afleveret, men hun græder uanset hvad. Vi har prøvet at gå med det samme og idag blev jeg ved hende, men det blev det værre af, så snart hun ikke rørte ved mig græd hun og det endte med at dagplejemoderen synes jeg skulle tage hende med igen. Det gjorde jeg.

Dagplejemoderen er utryg fordi vi ingen diagnose har og synes det er synd at hun skal være så ked af det og det synes vi også. Hun har allerede været hjemme fra dagplejen i tre dage pga. planlagt indlæggelse hvor hun skulle scannes. Hun er ikke præget af sygdom. Hun trækker vejret hurtigt og har indtrækninger, men ellers udvikler hun sig fuldstændig normalt og er også begyndt at spise godt.

Vi er noget forvirret over denne pasningssituation og aner ikke hvad vi skal stille op, vi er jo nødt til at gå på arbejde....hvordan vi skal køre hende ind osv. Vi håber du har nogle gode råd til det.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
De frustrerede forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!