Brev:
Problemer med indkøring i pasning
8. september 2006
Alder:
15 mdr.
Problemer med indkøring i pasning
Kære Helen
Nu har vi igen et spørgsmål. Denne gang drejer det sig om indkøring i dagpleje.
Vores datter er nu 15 måneder og som du ved har hun været indlagt mange gange og er stadig ved at blive udredt for sygdom på lungerne, derfor har hendes opvækst indtil videre været præget af utryghed og hun er meget afhængig af os forældre.
Nu er tiden dog kommet, hvor vi ikke kan gå sammen hjemme mere. For 1,5 uge siden startede hun så i dagpleje, men er bund ulykkelig. De første par gange blev vi der og legede lidt med hende og vinkede så farvel. Det gik fint, men hun begyndte at græde, når vi var gået. Dette er blevet værre og værre. Nu græder hun allerede når vi holder udenfor i bilen. Hun græder uafbrudt, mens hun er der, kun afbrudt af søvn.
Det eneste tidspunkt hun ikke græder på, er når de en gang i ugen går i legestue. Så er hun ikke ked af det og dagplejemoderen må gerne røre hende og være sammen med hende. Vi har både prøvet at mor eller far har afleveret, men hun græder uanset hvad. Vi har prøvet at gå med det samme og idag blev jeg ved hende, men det blev det værre af, så snart hun ikke rørte ved mig græd hun og det endte med at dagplejemoderen synes jeg skulle tage hende med igen. Det gjorde jeg.
Dagplejemoderen er utryg fordi vi ingen diagnose har og synes det er synd at hun skal være så ked af det og det synes vi også. Hun har allerede været hjemme fra dagplejen i tre dage pga. planlagt indlæggelse hvor hun skulle scannes. Hun er ikke præget af sygdom. Hun trækker vejret hurtigt og har indtrækninger, men ellers udvikler hun sig fuldstændig normalt og er også begyndt at spise godt.
Vi er noget forvirret over denne pasningssituation og aner ikke hvad vi skal stille op, vi er jo nødt til at gå på arbejde....hvordan vi skal køre hende ind osv. Vi håber du har nogle gode råd til det.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
De frustrerede forældre