Brev:
2 måneder og hård mave
12. september 2023
Alder:
2 mdr.
2 måneder og hård mave
Hej Helen.
Jeg fødte den 27-07 en lille pige. I de første 2 uger startede jeg med at delvis amme og delvis MME, men oplevede allerede der, at hun døjede med hård mave. Med tiden blev amningen sværere, så hun fik mere og mere MME, og får nu udelukkende MME.
Jeg startede med at give hende Nan HA, men på grund af forstoppelse og virkelig hård afføring med smerter, skiftede jeg over til Hipp samtidig med lactulose dråber. Hun har nu afføring 2 dage dagligt, men det er stadig tykt, ikke sådan forstoppelse tykt, men alligevel tyk og grumset.
Jeg er lidt i tvivl om, hvor længe jeg må give hende lactulose? Hun har været på det i 12 dage nu, jeg kan stadig se at hun har besvær med at komme af med afføring.
Burde jeg skifte MME igen? Det skal lige siges vi bor ikke i DK, og f.eks. Allomin sælger ikke her.
Hilsen mor