Babybad

9. oktober 2022

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Babybad

Hej Helen

Tak for alle dine brugbare svar.

Her et mere lavpraktisk spørgsmål.

Jeg kan læse, at du foreslår et bad efter formiddagsluren mhp. At forlænge eftermiddagsluren. Aktuelt er vores dreng gået fra 45 min lure til 30 min lure, så jeg vil gerne afprøve det. Jeg er så ked af at han ikke sover mere. :/ det er som om at han vågner med et sæt, når der er gået nøjagtigt 30 minutter. Det er tydeligt han ikke formår at komme i næste søvnstadie trods slyngevugge med motor eller barnevogn.

Men i forhold til badet:

- Hvor ofte må en 4 mdr baby blive badet?

- Vores dreng er stadigvæk lidt anspændt når han bades. Jeg har en kop med vand, som jeg hælder roligt over ham og en klud, som jeg lægger på ham også. Han græder ...

Annonce

... ikke, men han kan fx sidde og holde fast i karrets kanter (altså holder forsigtigt igen). Der kan godt komme små smil men ellers er udtrykket lidt anspændt). Derfor har jeg svært ved at vurdere, hvor lang tid badet skal vare. Jeg vil nødigt at det skal ende med gråd, fordi jeg har trukket det for længe..

- Er der noget jeg med fordel kan gøre for at han slapper endnu mere af..?

- Vi har et badekar med baby indsats, hvor der jf. Max grænse-markeringen, ikke skal hældes vand op så hele kroppen er dækket. Dette er også en af grundene til at jeg hælder vand over kroppen, så han ikke bliver kold på de områder, der stikker op fra vandet. (Hvis det giver mening?). Ville det være bedre for ham at være helt omsluttet af vand?

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren