Bekymret mor

9. august 2021

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Bekymret mor

Hej Helen.

Min dreng på 2.5 går i dagpleje, han startede i vuggestue, da han er en bulderbasse, men han kunne ikke forskellige pædagoger om morgenen, så vuggestue og jeg blev enige om at skifte til dagpleje, desværre da han var faldet til i dagplejen, skulle dagplejeren på uddannelse, så det blev til endnu et skift og der er han nu.

Jeg spørger hver dag når jeg henter, hvordan dagen er gået, og har altid fået advide det er gået fint, han er bagud med sprog og har haft spurgt dagplejeren for noget tid siden, om han kunne få noget hjælp, men fik advide det gjorde man ikke før han startede i børnehave. Men her for ca 1 måned siden, blev jeg ringet op af pædagogen der er tilknyttet, at hun synes vi skulle have et møde ang talepædagog, jeg var lettet over at nu fik han noget hjælp, men mødet slog mig fuldstændig ud, her blev jeg oplyst om at i dagplejen, at han skal guides i forhold til at lege med de andre børn, men han vil gerne de andre børn. Jeg har en stor dreng på 18 år også, så han har ingen småsøskende at lege med herhjemme, og blev oplyst om han hurtigt mister fokus.

Det sidste har jeg haft snakket med dagplejeren om, ...

Annonce

... når vi læser godnat historie at han hurtigt mister interessen, i dagplejen er han en indadvendt dreng, der skal se tingene lidt an, og blev oplyst om at han har det med at ligge tingene hurtigt tilbage på sin plads, eller sætte biler på rækker eller i klynger, den dreng de fortalte om er han ikke herhjemme, her er han en vovetrold uden lige, og bygger meget med lego/togbane, og der bliver ikke lagt ting på plads medmindre jeg ber ham om det, han vinker til alle når vi er ude og gå tur, elsker at kramme og kysse.

Jeg føler mig snydt på en eller anden måde, at i over 1 år har jeg spurgt hver eneste dag, hvordan dagen er gået, og at alt var fint, og så får man advide alt dette, har fuldstændig mistet tilliden til dagplejemoren, man vil jo for alt i verdenen gerne vide om ens barn trives, har du nogle gode råd?

Aflevering i dagplejen har ikke været nem længe når vi kommer ind af døren, går han i strejke og sætter sig på gulvet og græder, men det er heldigvis hurtigt overstået igen, og er det normalt at han ikke virker lige glad hver gang for at se sin mor, når jeg henter ham igen?

Hilsen hende
der føler sig som en dårlig mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene