Krav til børn

19. september 2018

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Krav til børn

Hej Helen

Vores søn skal til at starte på en stue som er et mellem trin fra vuggestue og børnehaven. Vi syntes det er helt fint at han kommer derover, da han er den ældste i vuggestuen og savner at blive udfordret lidt måske.

Vi havde et møde med den nye stue idag, hvor vi bl.a. talte om hvad de forventer og har af krav til vores søn på 2 år. Og jeg syntes der bliver stillet for mange krav, han skal selv åbne sin madpakke, han skal selv tage skoene på, selv hente sin madras som han skal sove på, ryde op efter måltiderne, mm. Hun sagde godt nok at de altid vil være der og hjælpe dem med de forskellige ting, men stadig syntes jeg det er lidt for voldsomt at de har så høje krav til en 2 årig.

Et af grundene til at de gerne vil have at børnene skal kunne tingene selv er bl.a. at det er godt for børnenes selvværd, følelsen af at jeg kan selv. Jeg er så ikke ...

Annonce

... helt enig med dem i at det er selvværdet der bliver styrket, fordi barnet selv kan tage skoene på og af :/ Det er nok mere selvtilliden der bliver styrket.

Nogle gange føler jeg virkelig at pædagogerne rundt omkring i landet (ikke kun i vores institution) er uprofessionelle og har ikke forstand på børn. Da han var 1 år gammel sagde de til mig at 1 årige børn lærer mest af en på samme alder, hvilket jo ikke er sandt. Helt små børn lærer af voksne. Jeg har bare oplevet så mange ting, hvor jeg tænker hold da op, tænk at hun kan arbejde i en vuggestue/børnehave. Jeg føler ikke, at de ved nok om børn. Vuggestuen er til for børnenes skyld, børnene er der ikke for vuggestuensskyld. Men sådan er det desværre ikke, det er åbenbart børnene der skal passe ind i institutionen.

Hvad tænker du? :) Er det sundt at sætte så høje krav til børn? Har jeg grund til at være bekymret?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

Annonce

Viden om børn:

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor