Skift i børnehave

31. august 2016

Kategori:
Alder:
3 år

Skift i børnehave

Kære Helen

Det er længe siden vi har skrevet men nu har vi brug for et af dine gode kompetente råd.

Vores søn bliver 3 om 14 dage og er her efter sommerferien startet i børnehave. Han gik i en ren vuggestue inden så har skulle over i et nyt hus. Det er ikke gået godt overhovedet. Vores indkøring blev grundet sommerferie, noget hektisk, rodet noget som var overstået på 3 dage. Vi har siden oplevet at vores søn ikke har været glad. Meget ked af det om morgenen, både inden aflevering og imens vi afleveret. Dagen er i følge pædagogerne OK, men om eftermiddagen oplever vi at han bare sidder på legepladsen og venter på os. Han siger tit at han ikke synes det er rart at gå i børnehave, at han ikke leger med nogen og at han ikke vil afsted. Når man henter ham bruger han det første kvarter på at fortælle hvor meget han har savnet en og at han ikke troede at man kom. Efter det kvarter er han ok og leger og er glad resten af ...

Annonce

... dagen.

Vi har oplevet et meget lavt informationsniveau fra børnehaven, meget kaos og manglende struktur. Vi er også meget i tvivl om deres pædagogiske tilgang. Alt dette har betydet at vi (med ondt i maven og efter mange søvnløse nætter) har valgt at vores lille fis skal gå i en anden børnehave om 14 dage. Den nye børnehave virker meget anerkendende med et dejligt syn på børnene, rummelige med plads til forskelligheder og med masser af kys, kram, kreativitet og meget fine fysiske rammer. Vi håber vi gør det rigtige for vores dreng men er meget nervøse for hvordan skiftet kommer til at påvirke ham. Vi har kun oplevet at han har knyttet sig til en pædagog i hans nuværende børnehave. Men vi har en lille følsom gut som bedst kan lide velkendte og trygge rammer.

Vores spørgsmål er så hvordan forbereder vi bedst vores dreng på skiftet og hvordan hjælper vi ham bedst igennem dem første tid.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder