Brev:
Vægt - vejer hun for meget?
16. november 2015
Alder:
4 mdr.
Vægt - vejer hun for meget?
Hej Helen
Vores datter vejede 2970g. ved fødslen, da hun havde dårlig sutterefleks tabte hun sig ned til 2400g. de første dage og vi var tvunget til, at give hende flaske. De første 2 mrd. fik hun min mælk, derefter gik vi over til mme, da jeg ikke havde mælk nok.
Hun spiser i dag 5-6 flasker mme a 150-200 ml. Derudover smager hun på grønsagsmos og drikker vand af en kop.
Siden vi gik over til mme er hendes vægt eksploderet og hendes kurve går nærmest lodret. Hun er i dag 65 cm. og vejer 7,4 kg.
Mit spørgsmål er derfor om min baby vejer for meget - kan en baby veje for meget? Og kan det have betydning for fremtidig sundhed og udvikling.
Med venlig hilsen
Mor til en rund baby