Brev:
Flere forandringer
15. oktober 2015
Alder:
2 år, 5 mdr.
Flere forandringer
Kære Helen
Mange tak for dit svar ang vores flytning til udlandet, som der nu er 3 mdr til.
Lillebror er næsten 2 mdr og storesøster har på en gang vænnet sig mere til det, men reagerer samtidig stadig. Hun slår og kradser stadig mig og nogle gange ham. Vi fortæller at det er ok hun er vred, men man må ikke slå! I hverdagen kan hun være rigtig sød og harmonisk (især når vi leger og lærer) det ene øjeblik og stiktosset det andet. Hun skriger og råber meget.
Jeg ved ikke hvad der er reaktion på lillebror og hvad der er alder. Jeg er i tvivl om hvor mange nye forandringer vi skal byde hende her mellem lillebror og flytning. Men vi vil rigtig gerne have at hun skærer ned på sit suttebrug. Den er hendes bedste ven, hun råber sut som det første, når noget går hende imod. Hun virker afhængig som om hun går i panik og slet ikke kan eksistere før hun får den. Altså ret voldsomt. Og falder så til ro når hun har den. Det har indtil videre ikke været restriktioner på brugen og vi kan se det på hendes tænder. Men jeg ved ikke helt hvordan vi skal gribe det an at skære ned på forbruget, og må også indrømme at jeg ikke ved om jeg orker flere kampe.
Det skal siges at hun fra starten i vuggestuen lærte at putte sutten i en kasse og hente den til lur. Det fungerer fint derovre, men hun blir dybt ulykkelig herhjemme. Samtidig er det måske også ved at være tid til at træne på potte/toilet? Synes ikke der er et godt tidspunkt for flere forandringer ... hvad tænker du?
Hilsen