Flere forandringer

15. oktober 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Flere forandringer

Kære Helen

Mange tak for dit svar ang vores flytning til udlandet, som der nu er 3 mdr til.

Lillebror er næsten 2 mdr og storesøster har på en gang vænnet sig mere til det, men reagerer samtidig stadig. Hun slår og kradser stadig mig og nogle gange ham. Vi fortæller at det er ok hun er vred, men man må ikke slå! I hverdagen kan hun være rigtig sød og harmonisk (især når vi leger og lærer) det ene øjeblik og stiktosset det andet. Hun skriger og råber meget.

Jeg ved ikke hvad der er reaktion på lillebror og hvad der er alder. Jeg er i tvivl om hvor mange nye forandringer vi skal byde hende her mellem lillebror og flytning. Men vi vil rigtig gerne have at hun skærer ned på sit suttebrug. Den er hendes bedste ven, hun råber sut ...

Annonce

... som det første, når noget går hende imod. Hun virker afhængig som om hun går i panik og slet ikke kan eksistere før hun får den. Altså ret voldsomt. Og falder så til ro når hun har den. Det har indtil videre ikke været restriktioner på brugen og vi kan se det på hendes tænder. Men jeg ved ikke helt hvordan vi skal gribe det an at skære ned på forbruget, og må også indrømme at jeg ikke ved om jeg orker flere kampe.

Det skal siges at hun fra starten i vuggestuen lærte at putte sutten i en kasse og hente den til lur. Det fungerer fint derovre, men hun blir dybt ulykkelig herhjemme. Samtidig er det måske også ved at være tid til at træne på potte/toilet? Synes ikke der er et godt tidspunkt for flere forandringer ... hvad tænker du?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to