Brev:
Flytning og institutionsstart
17. september 2015
Alder:
2 år, 4 mdr.
Flytning og institutionsstart
Hej Helen.
Så er min datter blevet 2 år og fire måneder, og det går rigtig godt med hende. Hun er blevet meget bedre motorisk og sproget vælter frem. Stadig en sjov udtale, men det har vi fundet ud af skyldes nedsat hørelse pga blokerede ører. Så det kommer der hurtigt styr på med hjælpe fra ørelæge osv.
Nu forholder det sig så sådan at min kæreste og jeg har købt en ejendom lidt nordpå med jord til hesten og så videre, og vi glæder os naturligvis meget til at overtage først i det nye år.
Men jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan vi griber det an med opstart i institution for min datter. Hun er jo blevet passet hjemme i dagpleje, og skal nu starte i børnehave. Endda lidt før tid da hun kun er 2 år og 9 mdr til den tid. Men jeg tænker at det er bedre end at starte i en kommunal dp hvor hun så skal flyttes fra efter to måneder.
Hun er en glad og kærlig pige der trives godt og søger både børn og voksne når hun lige er blevet tryg ved dem. Jeg vurderer hende til at være godt med og helt alderssvarende.
Jeg har god tid til indkøring, men jeg er lidt i vildrede om hvad der vil være bedst. Hun kommer til at have forholdsvist korte dage ( fra 8-8.30 til aller senest til 15.30).
Vil det være bedst at jeg kun er med en dag eller skal jeg være med længere? Og skal hun køres op i ”fuld tid” selvom jeg måske kommer til at gå hjemme lidt inden jeg finder arbejde?
Vi ønsker at hun skal have en god og tryg opstart, og er klar over at det bliver meget for hende med flytning og institutionsstart lige oveni hinanden. Måske er det en ide at give hende 14 dage hjemme med mig i det nye hus før hun skal starte op? Eller er det bedre at komme ind i rytmen fra dag et?
Hun er meget glad for min kæreste og vant til at han er en stor del af vores dagligdag, så den del tror jeg ikke vil give ”problemer”.
Som du kan høre er jeg lidt i vildrede og tænkte at du måske har nogle råd og tanker omkring situationen.
Med venlig hilsen
En med en masse tanker.