Flytning og institutionsstart

17. september 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Flytning og institutionsstart

Hej Helen.

Så er min datter blevet 2 år og fire måneder, og det går rigtig godt med hende. Hun er blevet meget bedre motorisk og sproget vælter frem. Stadig en sjov udtale, men det har vi fundet ud af skyldes nedsat hørelse pga blokerede ører. Så det kommer der hurtigt styr på med hjælpe fra ørelæge osv.

Nu forholder det sig så sådan at min kæreste og jeg har købt en ejendom lidt nordpå med jord til hesten og så videre, og vi glæder os naturligvis meget til at overtage først i det nye år.
Men jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan vi griber det an med opstart i institution for min datter. Hun er jo blevet passet hjemme i dagpleje, og skal nu starte i børnehave. Endda lidt før tid da hun kun er 2 år og 9 mdr til den tid. Men jeg tænker at det er bedre end at starte i en kommunal dp hvor hun så skal flyttes fra efter to måneder.

Hun er en glad og kærlig pige der trives godt og søger både børn og voksne når hun lige er blevet tryg ved dem. Jeg vurderer hende til at være ...

Annonce

... godt med og helt alderssvarende.
Jeg har god tid til indkøring, men jeg er lidt i vildrede om hvad der vil være bedst. Hun kommer til at have forholdsvist korte dage ( fra 8-8.30 til aller senest til 15.30).

Vil det være bedst at jeg kun er med en dag eller skal jeg være med længere? Og skal hun køres op i ”fuld tid” selvom jeg måske kommer til at gå hjemme lidt inden jeg finder arbejde?

Vi ønsker at hun skal have en god og tryg opstart, og er klar over at det bliver meget for hende med flytning og institutionsstart lige oveni hinanden. Måske er det en ide at give hende 14 dage hjemme med mig i det nye hus før hun skal starte op? Eller er det bedre at komme ind i rytmen fra dag et?
Hun er meget glad for min kæreste og vant til at han er en stor del af vores dagligdag, så den del tror jeg ikke vil give ”problemer”.

Som du kan høre er jeg lidt i vildrede og tænkte at du måske har nogle råd og tanker omkring situationen.

Med venlig hilsen
En med en masse tanker.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder