Brev:
Klassedeling
6. maj 2015
Alder:
6 år, 8 mdr.
Klassedeling
Hej Helen,
Så ramte den nye skolereform for alvor her hos os. Skolen skal være dobbelt så stor og klasserne skal deles i fire.
Kan du give et godt råd til hvordan man bedst håndterer denne situation for et sensitivt barn?
Det er pt. en meget stærk og super velfungerende 0. klasse med en fantastisk klasselærer, som i den grad har formået at skabe gode trygge rammer og dermed super indlæring for 28 børn, som alle er glade for at komme i skole.
Men at starte i 1. klasse med kun en fjerdedel af disse kammerater og med mulighed for helt nye lærerer, i stedet for de, som skulle have fulgt dem til og med 3. klasse ... pyh!
Skal man ønske at bevare "gamle" venner i samme klasse, for at holde fast i bare lidt af de trygge og kendte eller skal man tage chancen og vælge det som på sigt føles mest rigtigt med nye gode venskaber? Vil jo helst prøve at undgå, at et ellers lykkeligt skolebarns verden bryder helt sammen .....
Helen, håber du endnu engang kan give os et par kloge ord med på vejen :-)
De bedste hilsner herfra