Brev:
Værste aflevering
27. november 2013
Alder:
23 mdr.
Værste aflevering
Hej Helen,
Har brug for din hjælp og gode råd, sidder lige nu med et knust hjerte :(
Det drejer sig om min søn på knap 2 år som pt ikkr har villet i vuggestue i et par uger. Men idag var dog den værste aflevering!
Han har gået der siden han var 10 mdr. Lige indtil ham var omkring halvandet har han grædt ved hver aflevering. Pædagogerne har altid været søde til at skrive en besked, når han var glad igen. Og der gik max 5 min.
Så har vi haft en god periode på 4-5 mdr hvor han bare har givet mig et kys og rendt ind for at lege.
Nu har han lige været hjemme i næsten en uge pga sygdom. Han var "bare" snottet og hostede lidt, så jeg holdt ham hjemme torsdag og fredag. I mandags sendte jeg ham så afsted igen, eftersom snotten var væk igen. Men gjorde nok noget dumt. Jeg tog ham med hjem igen. Vi havde taget tøj af, havde siddet lidt inde på stuen. Så sagde jeg farvel og en pædagogmedhjælper tog sig af ham. Men han skreg som pisket. Og ja, jeg gjorde nok endnu en dum ting.. Jeg stod og lyttede ved døren. Der gik ca 5 min hvor han bare hylede og skreg "moar" og som gravid der pt bliver styret af mine hormoner gik jeg derind igen, trøstede og tog ham med hjem igen.. Nok ikkr det smarteste men jeg kunne simpelthen ikke holde til det. Holdt ham også hjemme tirsdag, for så burde han da være klar til onsdag. Men nej! Samme show med gråd og skrig, og hvad gjorde moren: Stod ved døren og lyttede.. Et kvarter stod det på, ku hører han til sidst ingen kræfter havde til at græde :(
Jeg kontaktede dem selv lidt senere, og de sagde han var på maler værksted og sikkert hyggede sig. Begge pædagoger på stuen har været syge, så der har været vikarer på, de er godt nok faste i huset, så han kender dem godt, men det gør godt nok ondt på mig at han ikkr har sine faste til at ta sig af ham :(
Og vikaren i røret sagde at det var alderen der gjorde at han nu gjorde så meget modstand. Er det mon det? Jeg mener, han har jo egentlig altid protesteret lidt mod at blive afleveret ..
Havde lyst til at tage ham med hjem igen. Men omvendt, skubber man så ikkr bare problemet videre? Også starter man forfra om et par dage igen? Skal han lærer det "på den hårde måde"? At mor går og sådan er det! Sekvom jeg overhoved ikke er tilhænger af det :(
Jeg går pt hjemme pga graviditeten gir en del smerter, så har mulighed for at holde ham hjemme når der er brug for det, men det nytter jo ikke noget nærmest at melde ham ud af vuggestuen, fordi han har en dårlig periode.. Jeg gir ham ofte en fridag fredag el mandag fx og det er så hyggeligt. Men vil bare ønske han ikke er så modstander af vuggestuen i øjeblikket. Jeg siger altid til ham at jeg forstår ham, men prøver at fremhæve de gode og hyggelige ting i vuggestuen.
Det er måske alderen? Hvordan griber vi det an?
Kærlig hilsen
en mor med er knust hjerte.