Brev:
Institution eller ej?
26. oktober 2013
Alder:
4 mdr.
Institution eller ej?
Hej igen Helen - masser af henvendelser fra mig, vi bliver så kloge :)
Min familie er i den situation, at vi godt kan have mig gående hjemme. Økonomien er ikke voldsom stor, men vi kan sagtens gøre det sådan, uden at skulle leve fattigt. Indtil nu har jeg tænkt, at jeg ville gøre det, men samtidig også have min søn i institution - altså vuggestue eller dagpleje - i nogle få timer om dagen, så han bliver vant til andre børn, og at være lidt væk fra mor og far, og at vi altid kommer tilbage.
Men, jeg støtte på en udtalelse fra en ekspert der - hvis han skulle ændre noget mht. familiers vilkår i dag - så var det, at småbørn i deres første 3 leveår mest af alt kun er sammen med deres forældre, og altså ikke kommer i instution.
Naturligvis kommer det an på barnets personlighed. Vi har ingen der kan passe ham, ingen bedsteforældre (men jeg er ved at forsøge at finde nogle bonus bedsteforældre hvis jeg kan), så han bliver ikke rigtig vant til at blive passet af andre. Vil en start i børnehave ikke være enorm voldsom, hvis ikke han har fået "trænet" det, at være lidt væk fra mor og far og sammen med andre børn?
Nu er jeg blevet sådan i tvivl - hvad synes du selv?
Min mødregruppe er desværre ikke så tæt, så der opnås ikke megen kontakt for ham
Jeg vil ham selvfølgelig det allerbedste, og er det, at jeg går hjemme, så vil jeg gøre det, så længe det anbefales.
Tak! :)