Brev:
Hvor meget bør man tale med en baby?
10. juni 2013
Alder:
9 mdr.
Hvor meget bør man tale med en baby?
Hej Helen
Jeg bor som du ved i udlandet og derfor hører min datter naturligvis mest spansk, da det kun er mig der taler dansk med hende.
Nu går mit spørgsmål på om jeg taler nok med hende, hvor meget bør man tale med en baby?
Ofte bliver der jo lavet mad, vasket op eller andet uden at nogen snakker. Derudover taler manden og jeg spansk indbyrdes, da hans dansk er begrænset. Viser og børnesange er på dansk, da det er mig der synger og laver sanglege.
Ellers bor vi i en lejlighed med indbygget garage. Problemet er at jeg af og til kan lugte bilos inde i lejligheden, især efter udluftning i lejligheden, da der bliver gennemtræk hvor bilosen kommer ind. Hvor farligt er det for et lille barn og hvilke konsekvenser kan det have??
En tredje ting er at jeg gerne vil vide om jeg kan blive gravid selvom jeg stadig ammer. Lægen mener at det ikke er muligt, men gav mig alligevel nogle piller, som skal tages på præcist samme tidspunkt hver dag.
Jeg har dog ikke taget dem endnu, da jeg er bange for at baby får noget af denne medicin videreført gennem modermælken.
Der gik 3 år før jeg blev gravid efter at jeg stoppede med p-pillen og så lang tid vil jeg helst ikke vente med at blive gravid igen.
Venligst
Mor til baby på 9 mdr.