Dagplejemors kat

5. juni 2012

Kategori:
Alder:
2 år

Dagplejemors kat

Hej Helen

I går da jeg hentede min søn hos dagplejemor, skete det meget uheldige, at han blev kradset i hovedet af hendes kat. Katten lå på en stol, og han gik hen for at snakke med den, som han så ofte gør. Pludselig ville han mutte den, og jeg nåede ikke at få ham væk, før han stod med tre lange rifter lige over venstre øje.

Så vidt jeg kunne forstå, er det ikke sket før, da katten plejer at gå, hvis den ikke gider kontakten.

Oskar har naturligvis invaderet dens privatzone, eftersom den forsvarede sig sådan, men han er jo kun 2 år og tror, han kan mutte og kramme alle børn og dyr. Det forsøger vi selvfølgelig at lære ham, at han ikke kan, men når han er hos ...

Annonce

... dagplejemor skal jeg jo gerne kunne stole på, han er tryg.

Mit spørgsmål til dig er så, om jeg kan tillade mig at forlange, at katten ikke er i rum med børnene for fremtiden. Ihvertfald ikke uden dagplejemors tilstedeværelse. Katte kan jo til tider være utrilregnelige, og hvis den kan gøre det en gang, kan den vel gøre det igen, og næste gang er det måske øjet den får fat i.

Jeg ved, det er vores opgave som forældre at lære ham, hvordan han omgåes dyr, hvilket vi også arbejder med, men når han er hos dagplejeren er det jo hendes opgave at passe på ham.

Hvad kan man tillade sig som forælder at forlange ift kæledyr?

På forhånd tak for svar.

Venlig hilsen
Oskars mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"