Brev:
Skifte til vuggestue eller blive i dagpleje?
10. april 2012
Alder:
19 mdr.
Skifte til vuggestue eller blive i dagpleje?
Hej Helen!
Jeg tænker og tænker og tænker, så jeg er ved at blive helt sindsyg! Så nu vil jeg altså gerne høre din mening...
Der åbner en vuggestue i vores lille by den 1/7 og jeg har egentlig hele tiden tænkt, at det var da dejligt for dem, der gerne ville det, men at vi var glade for vores dp.
Før jul blev der fyret 6 ud af 35 dagplejere pga. besparelser. Heldigvis ikke vores... For et par måneder siden fik vores dp et hold i ryggen og var sygemeldt en uges tid - hun var ikke helt i topform, da hun startede igen, men hun er typen, der virkelig aldrig melder sig syg. Nu er der varslet fyringer igen, da der er faldende børnetal. Og idag meldte vores dp sig syg med hold i ryggen igen... Hun er 64 år, men har lovet os, at hun ikke går på efterløn før vores datter er færdig deromme (storesøster var også hos hende).
Jeg overvejer virkelig kraftigt at lade vores datter skifte til vuggestuen... Den skal åbnes i den institution, hvor storesøster går i børnehave og lige er skiftet til før-skole-gruppen. Der kommer til at være 12 børn på stuen i alderen 8 mdr. til max 2 år. Jeg ved ikke, hvordan fordelingen er, men ved bare, at de ikke tager børn ind, der er fyldt 2 år den 1/7. Pædagogerne der skal være på stuen kender jeg - de har haft storesøster indtil nu - og vi har været rigtig glade for dem.
Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad vi skal.... Synes jo det bliver en stor omvæltning for vores lille pige, men det gør det jo også, hvis hun skal skifte dp. Omvendt kan det jo også være, vi kan beholde vores dp. Det er 12 små børn, der starter op på samme tid - det kunne godt gå hen at blive lidt hårdt...
Det vigtigste er at vores datter har det godt og det har hun hos sin dp - jeg er bare så bange for, at hun ryger i denne fyringsrunde, fordi hun har været syg og er lidt oppe i årene.... Hvis hun skifter til vuggestuen, kan hun fortsætte i børnehave i samme hus.
Hvad tænker du Helen?
Med venlig hilsen
Heidi