Brev:
Uhyggelig tandbørstning
7. november 2011
Alder:
18 mdr.
Uhyggelig tandbørstning
Hej Helen
Jeg har et stort problem med min lille dreng på 18 måneder.
Jeg har fra første gang han fik de små tænder, børstet hans tænder og dengang var der ikke rigtig nogle problemer.
Men de sidste 4 måneder har det været rigtig svært. Han har misfavninger på sine fortænder i overmunden og har været til tandlægen med ham. Han er virkelig bange når vi skal børste tænder. Har prøvet alt - synge, give ham sin egen tandbørste, sat ham foran spejlet. Men lige meget hjælper det. Han græder hjerteskærende og jeg ender tit og ofte med at blive rigtig ked af det selv.
Og jeg er slet ikke i tvivl om at det er fordi det gør rigtig ondt på ham, og har lagt mærke til de sidste par dage at han er begyndt at sætte sin tunge op foran tænderne, og tror måske det hviner eller noget.
Jeg aner virkelig ik hvad jeg skal gøre, for at få det til at være en "sjov/rar" oplevelse for ham.
Det skal sige at ham og jeg har haft en turbulent tid de første 9 måneder af hans liv. Skilsmisse, flytning, boet hos mine forældre 6 måneder, flyttet, vuggestue. Og det har været rigtig svært for ham, så han får stadig flaske til natten.
Puha jeg kan ikke lade være at få fornemmelsen af at være en "dårlig" mor, ved godt det ikke er sandt, men det er virkelig en svær situation for mig.''Håber du kan hjælpe.
PS tak for nogle gode bøger du har skrevet. Har to og har brugt dem meget, men jeg ved ikke mine gode råd her.
Med venlig hilsen
Pernille