Brev:
Skift af vuggestue - 15 mdr.
8. september 2011
Alder:
15 mdr.
Skift af vuggestue - 15 mdr.
Hej Helen
Tak for svaret på mit seneste brev - det hjalp meget på mine bekymringer.
Der er et andet spørgsmål, der melder sig, som jeg også håber at høre dine tanker omkring.
Min søn går i en midlertidig vuggestue - midlertidig i den forstand, at den er tidsbegrænset indtil næste jul og er oprettet for at løse et pladsproblem i vores kommune. Det er nu en god vuggestue - alt er nyt og pædagogerne er rigtig søde og behagelige. Stedet er normeret til 38 børn, men da vi i sin tid takkede ja til pladsen og var på en rundvisning fik vi at vide, at de ikke ville nå op på 38 børn, og det var også heldigt idet de ældste børn på daværende tidspunkt var 12 mdr (de er nu 16 mdr, altså de ældste, og dem er der få af.)
Nu viser det sig dog, at de alligevel når op på de 38 børn. Der startede fem 1. sep, der starter igen fem 1. okt og det ser ud til at køre sådan i hvert fald resten af året. Og ja, sikkert til stedet lukker igen om 15 måneders tid. Der er hængt en seddel op, hvor lederen skriver, at de pga de mange indkøringer, og fordi der er så mange små børn, ikke vil kunne ta' de "store" - der i blandt min søn - på ture ud af huset, eller lave specielt mange kreative aktiviteter. Jeg synes selvfølgelig det er ærgerligt, fordi jeg føler at de store, bliver overladt meget til dem selv fordi de jo er mere selvhjulpne og måske ikke græder så meget som alle de nye på 7-10 mdr.
Jeg havde først håbet at det bare var et midlertidigt problem dernede, men jeg kan se at mange kun er på kort visit, indtil de kan få noget bedre, og så kører det bare sådan.
Jeg begynder derfor også at tænke, at hvis det er sådan det skal være nu, så vil jeg ikke have at min søn skal gå dernede, dog møder jeg lidt modstand fra min familie, som synes det er synd at flytte ham. Han er nemlig rigtig glad for pædagogerne dernede, og har især knyttet sig til en mandlig pædagog, der bare er helt fantastisk. Den her uge har han ikke grædt når vi er gået, men har bare smilet og vinket farvel. Derfor gør det også ondt på mig, at vi nu skal flytte ham, og jeg er også bange for at slide på hans tilknytningsevne.
Den nye vuggestue jeg har fundet til ham, prioriterer meget at komme ud hver dag, de har et stort motorikrum børnene dagligt benytter, der bliver sunget morgensang, der bliver talt meget med det enkelte barn og børnene på stuen har en god aldersfordeling.
Jeg ville egentlig helst have ham til at blive det sted han er nu, men omvendt synes jeg heller ikke det er fedt, at min søn altid går alene rundt, mens pædagogerne sidder med alle de små nye indkøringer.
Hvad synes du jeg skal gøre? Jeg hælder selv klart mest til at flytte ham, men omvendt frygter jeg også, at han slet ikke kan falde til det nye sted (han var 4 uger om at blive kørt ind det sted han går nu.)
Med venlig hilsen
mig!