Skift af vuggestue - 15 mdr.

8. september 2011

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Skift af vuggestue - 15 mdr.

Hej Helen

Tak for svaret på mit seneste brev - det hjalp meget på mine bekymringer.

Der er et andet spørgsmål, der melder sig, som jeg også håber at høre dine tanker omkring.

Min søn går i en midlertidig vuggestue - midlertidig i den forstand, at den er tidsbegrænset indtil næste jul og er oprettet for at løse et pladsproblem i vores kommune. Det er nu en god vuggestue - alt er nyt og pædagogerne er rigtig søde og behagelige. Stedet er normeret til 38 børn, men da vi i sin tid takkede ja til pladsen og var på en rundvisning fik vi at vide, at de ikke ville nå op på 38 børn, og det var også heldigt idet de ældste børn på daværende tidspunkt var 12 mdr (de er nu 16 mdr, altså de ældste, og dem er der få af.)

Nu viser det sig dog, at de alligevel når op på de 38 børn. Der startede fem 1. sep, der starter igen fem 1. okt og det ser ud til at køre sådan i hvert fald resten af året. Og ja, sikkert til stedet lukker igen om 15 måneders tid. Der er hængt en seddel op, hvor lederen skriver, at de pga de mange indkøringer, og fordi der er så mange små børn, ikke vil kunne ta' de "store" - der i blandt min søn - på ture ud af huset, eller lave specielt mange kreative aktiviteter. Jeg synes selvfølgelig det er ærgerligt, fordi jeg føler at de store, bliver overladt meget til dem selv fordi de jo er mere selvhjulpne og måske ikke græder så meget som alle de nye på 7-10 mdr.

Jeg ...

Annonce

... havde først håbet at det bare var et midlertidigt problem dernede, men jeg kan se at mange kun er på kort visit, indtil de kan få noget bedre, og så kører det bare sådan.

Jeg begynder derfor også at tænke, at hvis det er sådan det skal være nu, så vil jeg ikke have at min søn skal gå dernede, dog møder jeg lidt modstand fra min familie, som synes det er synd at flytte ham. Han er nemlig rigtig glad for pædagogerne dernede, og har især knyttet sig til en mandlig pædagog, der bare er helt fantastisk. Den her uge har han ikke grædt når vi er gået, men har bare smilet og vinket farvel. Derfor gør det også ondt på mig, at vi nu skal flytte ham, og jeg er også bange for at slide på hans tilknytningsevne.

Den nye vuggestue jeg har fundet til ham, prioriterer meget at komme ud hver dag, de har et stort motorikrum børnene dagligt benytter, der bliver sunget morgensang, der bliver talt meget med det enkelte barn og børnene på stuen har en god aldersfordeling.

Jeg ville egentlig helst have ham til at blive det sted han er nu, men omvendt synes jeg heller ikke det er fedt, at min søn altid går alene rundt, mens pædagogerne sidder med alle de små nye indkøringer.

Hvad synes du jeg skal gøre? Jeg hælder selv klart mest til at flytte ham, men omvendt frygter jeg også, at han slet ikke kan falde til det nye sted (han var 4 uger om at blive kørt ind det sted han går nu.)

Med venlig hilsen
mig!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!