Brev:
Vægtstagnering
21. juli 2004
Alder:
2 år, 3 mdr.
Vægtstagnering
Jeg har en søn på 2 år og 3 mdr. Da han blev født vejede han 4600 g. og tog meget på i starten. Da han skulle starte på skemad, havde vi store problmer med, at få ham til at spise. Det interesserede ham slet ikke. I dag synes jeg egentligt, at han spiser meget godt, men dog meget svingende appetit. Ved 2 års tjek, hvor hans vægt stod på 10,7 kg., synes hans læge, at han vejer for lidt. Derfor skal han til lægen og tjekkes påny efter 2-3 måneder. Alle inklusiv hans dagpleje synes han trives.
Da jeg ikke mener, at vi kan tvinge ham til at spise meget anderledes end han allerede gør, vil jeg høre hvad man ellers kan gøre?
Og hvad kan der være i vejen med ham siden han ikke tager noget særligt på ?
Det skal lige siges, at han er en meget aktiv dreng