Brev:
Kan ikke have hund mere
24. februar 2011
Alder:
3 år, 3 mdr.
Kan ikke have hund mere
Hej Helen
Vi er desværre nødt til at af med vores hund, og det er der mange grunde til.
Vi har bla. konstant dårlig samvittighed over, at vi ikke får ham motioneret/trænet nok, og det er en hund der har meget brug for motion. Samtidig er vores datter på 3 år meget efter ham, og har altid været det. Vi har brugt meget krudt på at lære hende at hun skal være sød ved ham, og det er da også blevet bedre, men så snart hun tror vi ikke ser det, så kan hun finde på at slå ham og jagte ham. Vores overskud er bare ikke til at skulle kæmpe med det konstant, og får en del konflikter på den konto også.
Mit spørgsmål til dig er, hvordan vi gør det bedst i forhold til vores datter. Vi tænker at vi vil fortælle hende, at Baloo skal et andet sted hen og bo, hvor de har mere tid til ham, og måske andre hunde at lege med - håber vi:) Og vil selvfølgelig ikke sige noget om hendes rolle i forhold til at slå, for hun er SÅ glad for den hund, og det kommer til at blive hårdt for hende at undvære ham, men ville bare lige høre din mening om det:-)
Med venlig hilsen
L