Brev:
Stoppet næse og rød navle
29. december 2010
Alder:
4 mdr.
Stoppet næse og rød navle
Kære Helen,
Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min lille søn på 4 1/2 md. Han er stoppet i sin næse, og har været det næsten konstant i over 2 måneder nu. Særligt er det værst om morgenen når han vågner, men også om natten vækkes han af den stoppede næse - gnider sig i søvne i den og øjnene til han vågner helt. Nogle gange græder han også!
Vores læge slår det hen og siger det er meget normalt for børn i hans alder at være forkølede, mener bare vi skal fortsætte med saltvandsdråber fra apoteket. Dem har vi nu brugt næsten hver dag i de sidste par måneder.
Det der undrer mig er, at hans næse ikke løber - som ved en almindelig forkølelse. Han er bare stoppet til af nogle enorme hvide "bussemænd." Senest er han også begyndt at hoste. Hans øjne kan også godt blive røde og løbe i vand, især hans højre øje løber det tit fra, og øjenlåget er af og til hævet.
Jeg har også tænkt i allergi - om det kan være noget i vores bolig. Vi har pt nogle rum i huset der er under ombygning og som står med bare vægge - kan det være det der generer ham?
Han har også børneeksem, som han har har haft fra sin første levemåned, men som dog er i bedring for tiden.
Mit sidste spørgsmål går til hans navle. I perioder bliver den rød og lugter af ost, og der kommer lidt fnuller ud af. Jeg forsøger at holde den ren og tør. Hvad kan jeg ellers gøre?
Håber du kan hjælpe mig med mine bekymringer!
Tak for en god brevkasse og godt nytår! :-)
Den bekymrede mor