Brev:
Uld, eksem og dynesparkeri
1. december 2010
Alder:
19 mdr.
Uld, eksem og dynesparkeri
Hej Helen.
Vores datter sparker konsekvent dynen af om natten. Det betyder, at hun ofte er meget kold, når vi f.eks. henter hende ind i smørhullet om natten. Når hun sover hos os, kan det nogle gange nærmest blive en hel slåskamp, hvor hun sparker dynen af, og vi putter den på igen.
Normalt sover hun i en body og en natdragt uden fødder, men jeg har læst et sted i din brevkasse, at man kunne bruge uldbodyer i stedet for en bomulds body. Den ville så holde hende varm om natten, når hun sparker dynen af. Jeg har købt de modeller, der har 50 % bomuld, der vender ind mod kroppen.
Men lillepigen døjede med børneeksem sidste efterår/vinter, og jeg er bange for, at det er ved at blusse op igen. Jeg er dog ikke helt sikker på, det er børneeksem, da det ikke ser ud som før. Det er små knopper, som er spredt ud på mave og ryg og det klør. Jeg kan ikke sige, om det er pga. af uldbodyerne eller måske pga noget mad eller andet, men det dukkede op omkring det tidspunkt, vi startede med ulden. Så nu er vi gået fra det igen, og har skruet lidt op for varmen på hendes værelse. Men knopperne er der bare stadig efter to ugers tid.
Er det en dårlig ide at bruge de uld/bomulds bodyer som undertøj, når nu hun har lidt sart hud?
Med venlig hilsen
lillepigens mor