Brev:
Trivsel med store skift
15. september 2010
Alder:
2 år, 2 mdr.
Trivsel med store skift
Hej Helen
Jeg søger lidt råd om, hvordan vi skal tackle den nærmeste fremtid for vores datter.
Hun er 26 mdr og skal være storesøster sidst i november. Det kan jo i sig selv være en stor omvæltning. Oveni det står vi og skal flytte ved årsskiftet og hendes far, min mand, kommer hjem midt i oktober efter 4 mdr udstationering, hvilket hun også skal vænne sig til.
Det er mange omvæltninger for sådan en lille pige, som er meget tryghedssøgende og har det lidt svært når der sker nye ting. Skal lige tilføje, at hun er født 9 uger for tidligt, hvilket dog ikke mærkes eller ses idag.
Problemet er, at når vi flytter er det højest sandsynligt til en ny kommune, hvilket jeg antager betyder ny vuggestue, og det er her dilemmaet melder sig. For ny baby, far kommer hjem efter lang tids fravær, nyt hjem OG ny vuggestue indenfor kort tid er måske ikke så hensigstmæssigt. Derfor overvejer vi nu, at finde en midlertidig bolig i vores nuværende kommune, så hun ihvertfald ikke skal skifte vuggestue oven i alt det andet.
Hvordan vurderer du situationen og har du forslag til, hvodan vi bedst støtter hende i disse omvæltninger? Er det for pylret ikke at lade hende skifte vuggestue?
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Desiree