Baby og hund

15. juli 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Baby og hund

Hej Helen.

Tak for en god brevkasse. Den har jeg som udenlandsdansker, haft stor glæde af at læse i. Men nu har jeg en problemstilling, som jeg ikke har kunnet finde svar på i brevkassen, så her må jeg selv til at skrive..

Min lille dreng rammer de 4 måneder om en uge, og jeg kunne godt tænke mig at høre hvad din holdning er til, om han må ligge på gulvet i selskab med vores 14 årige hund.

Jeg er bekymret for hygiejnen idét vores hund fælder en del, og lige meget hvor meget vi gør rent, så vil der altid være hår på gulvet. Ligeledes er jeg bange for, at min søn kommer til at sutte på noget, som hunden har været i nærheden af.

Det er ikke fordi de to ellers reagerer på hinanden. Hunden er på ingen måde over ham, tvært imod, den snuser lidt til ham for så at gå væk, men derfor er der jo alligevel bakterier i gulvhøjde, som man skal tage højde for.

Hvor godt kan man regne med at hans imunforsvar er nu? Han bliver ammet fuldt ud, og det fungerer rigtig godt. Han har aldrig været syg, lige bortset fra en halv dags forkølelse og han er i det hele taget en mæt og glad dreng.

Ind til ...

Annonce

... videre har han ligget i en tremmeseng indrettet som kravlegård, med legesager som han ivrigt hiver i, sutter på og sparker til, når han kommer til det. Men tremmesengen er for lille til at han kan komme til at trille rundt, som han jo gerne skulle til nu. Vi har ikke plads til en rigtig kravlegård, så alternativet er enten gulvet eller vores egen seng. Hvad er bedst??

Han ligger ikke ret meget på maven i sin "kravlegård", men han ligger tit hos os på brystet, hen over benene på ammepuden, på "mariehønen" (en drejebase som han ligger på, hvor vi kan dreje ham rundt over et legetæppe med mange spændende ting), så jeg skulle mene at han bliver trænet nok i ryg og nakkemuskulatur, men det lærer han jo ikke at trille af, og på et eller andet tidspunkt skal han jo på opdagelse på gulvet, spørgsmålet er bare hvornår?

Med hensyn til anden hygiejne, har jeg hele tiden skoldet hans sutter, plastiklegetøj, skeer til D-dråber og hvad han ellers får i munden. Hvornår er det ok at nøjes med at vaske det med almindeligt opvaskemiddel?

Håber du kan vejlede mig lidt på dette område.
På forhånd tak :o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre