Brev:
Baby og hund
15. juli 2010
Alder:
4 mdr.
Baby og hund
Hej Helen.
Tak for en god brevkasse. Den har jeg som udenlandsdansker, haft stor glæde af at læse i. Men nu har jeg en problemstilling, som jeg ikke har kunnet finde svar på i brevkassen, så her må jeg selv til at skrive..
Min lille dreng rammer de 4 måneder om en uge, og jeg kunne godt tænke mig at høre hvad din holdning er til, om han må ligge på gulvet i selskab med vores 14 årige hund.
Jeg er bekymret for hygiejnen idét vores hund fælder en del, og lige meget hvor meget vi gør rent, så vil der altid være hår på gulvet. Ligeledes er jeg bange for, at min søn kommer til at sutte på noget, som hunden har været i nærheden af.
Det er ikke fordi de to ellers reagerer på hinanden. Hunden er på ingen måde over ham, tvært imod, den snuser lidt til ham for så at gå væk, men derfor er der jo alligevel bakterier i gulvhøjde, som man skal tage højde for.
Hvor godt kan man regne med at hans imunforsvar er nu? Han bliver ammet fuldt ud, og det fungerer rigtig godt. Han har aldrig været syg, lige bortset fra en halv dags forkølelse og han er i det hele taget en mæt og glad dreng.
Ind til videre har han ligget i en tremmeseng indrettet som kravlegård, med legesager som han ivrigt hiver i, sutter på og sparker til, når han kommer til det. Men tremmesengen er for lille til at han kan komme til at trille rundt, som han jo gerne skulle til nu. Vi har ikke plads til en rigtig kravlegård, så alternativet er enten gulvet eller vores egen seng. Hvad er bedst??
Han ligger ikke ret meget på maven i sin "kravlegård", men han ligger tit hos os på brystet, hen over benene på ammepuden, på "mariehønen" (en drejebase som han ligger på, hvor vi kan dreje ham rundt over et legetæppe med mange spændende ting), så jeg skulle mene at han bliver trænet nok i ryg og nakkemuskulatur, men det lærer han jo ikke at trille af, og på et eller andet tidspunkt skal han jo på opdagelse på gulvet, spørgsmålet er bare hvornår?
Med hensyn til anden hygiejne, har jeg hele tiden skoldet hans sutter, plastiklegetøj, skeer til D-dråber og hvad han ellers får i munden. Hvornår er det ok at nøjes med at vaske det med almindeligt opvaskemiddel?
Håber du kan vejlede mig lidt på dette område.
På forhånd tak :o)