Søvn og bananform

15. juli 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Søvn og bananform

Hej Helen.

Jeg har lige 2 spørgsmål mere vedrørende Lukas.

Det første drejer sig om hans søvn, han er forholdsvis nem at få til at sove om dagen og sover sine 3 lure, der er dog stadig ingen rytme i hvor længe de varer, men det er hvad det er.

Problemet er om aftenen hvor han har meget svært ved at falde i søvn i sin egen vugge lige for tiden, men det virker rigtig godt at ligge mig ind til ham i vores seng og snakke med ham og hygge lidt om ham, jeg tænker han måske har brug for det lige nu, men er bange for det bliver en dårlig vane, hvad tænker du er det okay lige nu?

Mit andet spørgsmål ...

Annonce

... vedrører hans ryg og nakke, vi fik anbefalet at gå til en kiropraktor med ham da fysioterapeuten vurdererede han har kiss kidd syndrom. Det kommer især til udtryk ved at han var blevet lidt flad på venstre side og at han er banan. Det har hjulpet mht til hans hoveddrejning, men jeg synes bare ikke det hjælper i forhold til bananen., og vi har været der 5 gange nu. Han trives jo fint, er glad for at ligge på maven osv, så jeg er meget i tvivl om jeg skal fortsætte behandlingen.. hvad tænker du?

Har du erfaring med det evt retter sig selv? eller betyder det meget for hans mororiske udvikling?

Med venlig hilsen
Eva

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder