Hvor skal hun bo hvis vi går fra hinanden?

3. maj 2010

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Hvor skal hun bo hvis vi går fra hinanden?

Kære Helen,

Jeg har en datter på 15 måneder sammen med min kæreste. Forholdet går rigtigt dårligt, og jeg er bange for at det ikke holder i længden.

I den forbindelse spekulerer jeg meget over, hvor vores datter skal bo, hvis vi går fra hinanden - altså hvad der er bedst for hende.

Kæresten og jeg har praktisk talt altid været fælles om alt omkring vores datter. Hun blev hurtigt flaskebarn, og det har betydet at far har givet flaske, taget nætterne, skiftet og leget lige så meget som jeg har. Der er altså ikke en af os, der har været mere forælder en den anden og heller ikke en af os hun er mere knyttet til en den ...

Annonce

... anden.

Umiddelbart er tanken om at dele hendes tid ligeligt op - en uge hvert sted - nærliggende. Jeg synes bare, at det må være frygteligt at blive kastet frem og tilbage uden at have et egentlig hjem. Så jeg hælder mere til en ulige fordeling, hvilket desværre vil betyde at vi skal i statsforvaltningen, da vi selvfølgelig begge mener, hun skal bo hos os selv.

Hvordan afgør vi, hvor hun skal bo - og hvor meget? Hvor meget kan sådan en lille pige kapere at blive flyttet rundt på? Jeg ved godt det er urimeligt svære spørgsmål, men hvis du har nogle tanker om emnet ville jeg blive glad for et input.

Venlig hilsen
den triste mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder