Brev:
Hvor skal hun bo hvis vi går fra hinanden?
3. maj 2010
Alder:
15 mdr.
Hvor skal hun bo hvis vi går fra hinanden?
Kære Helen,
Jeg har en datter på 15 måneder sammen med min kæreste. Forholdet går rigtigt dårligt, og jeg er bange for at det ikke holder i længden.
I den forbindelse spekulerer jeg meget over, hvor vores datter skal bo, hvis vi går fra hinanden - altså hvad der er bedst for hende.
Kæresten og jeg har praktisk talt altid været fælles om alt omkring vores datter. Hun blev hurtigt flaskebarn, og det har betydet at far har givet flaske, taget nætterne, skiftet og leget lige så meget som jeg har. Der er altså ikke en af os, der har været mere forælder en den anden og heller ikke en af os hun er mere knyttet til en den anden.
Umiddelbart er tanken om at dele hendes tid ligeligt op - en uge hvert sted - nærliggende. Jeg synes bare, at det må være frygteligt at blive kastet frem og tilbage uden at have et egentlig hjem. Så jeg hælder mere til en ulige fordeling, hvilket desværre vil betyde at vi skal i statsforvaltningen, da vi selvfølgelig begge mener, hun skal bo hos os selv.
Hvordan afgør vi, hvor hun skal bo - og hvor meget? Hvor meget kan sådan en lille pige kapere at blive flyttet rundt på? Jeg ved godt det er urimeligt svære spørgsmål, men hvis du har nogle tanker om emnet ville jeg blive glad for et input.
Venlig hilsen
den triste mor